Home Lifestyle Food MUST TRY: dankzij deze tips maak jij vanaf nu de lekkerste chiapudding

MUST TRY: dankzij deze tips maak jij vanaf nu de lekkerste chiapudding

Voor het geval dat jouw grijze smurrie van deze ochtend er niet echt appetijtelijk uitzag.

chiapudding
© Brenda Godinez via Unsplash

Ben jij je dagelijkse portie bananenbrood als ontbijt ondertussen grondig beu gegeten en ben je daarom op zoek naar een gezond alternatief waar je ’s ochtends geen werk aan hebt? Schrijf de ingrediënten voor chiapudding dan maar op je boodschappenlijstje en terwijl geven wij je alvast enkele tips waarmee je dit healthy ontbijtrecept makkelijk kan pimpen.

Pudding als ontbijt? Dat moet je ons geen twee keer vragen! Alleen hebben we het niet over chocolade- of vanillepudding, maar wel over chiapudding. Dit gezonde ontbijtrecept is super makkelijk om klaar te maken eens je de juiste verhoudingen (2 eetlepels chiazaad voor 200 ml melk is een goed vertrekpunt) onder de knie hebt. Ziet jouw creatie er ’s ochtends alleen uit als een pinterest fail (lees: een niet zo aantrekkelijke grijze drab) en smaakt het ook nogal flets? Probeer dan eens je recept te pimpen met onderstaande tips.

De basis

Om chiapudding te maken, heb je in principe maar twee ingrediënten nodig namelijk chiazaadjes en melk. Om het zo gezond mogelijk te houden, kies je best voor plantaardige melk zoals bijvoorbeeld ongezoete amandelmelk, havermelk of kokosdrink. Nog handig om te weten? Hoe meer zaadjes je gebruikt, hoe dikker je pudding zal worden.

Meer ingrediënten heb je dus niet nodig, maar om je pudding lekkerder én visueel aantrekkelijker te maken, voeg je best nog een aantal extra’s toe. Voor meer smaak kan je bijvoorbeeld cacaopoeder, kaneel of vanille-extract toevoegen. Heb je je chiapudding toch graag iets zoeter? Voeg dan een theelepel honing of ahornsiroop toe. Geloof ons, meer heb je echt niet nodig. Deze extraatjes voeg je best samen met de melk en de zaadjes toe. Zo worden de smaken onderling met elkaar vermengd. Zet het geheel nu voor een paar uur in de koelkast. Drie tot vijf uur is optimaal, maar het makkelijkste is natuurlijk om je kommetje voor je gaat slapen voor te bereiden.

View this post on Instagram

Les melons arrivent enfin… j'avoue que c'est l'un de mes fruits préféré !!⁠ Mon petit déjeuner du moment : Le chia pudding au melon.⁠ J'alterne avec les porridges froids. ⁠ Je prends un petit dej assez tard pour laisser mon corps a jeun pendant 15 à 16h, mais pour profiter quand même de ces apports en fibres, en omega 3 et en protéines.⁠ Sinon j'ai du mal à avoir mes apports quotidien sur 2 repas par jour. ⁠ 👉 Comment gérez-vous vos apports ? C'est du pif ? vous essayer de compter à peu près ? Ou vous utilisez une application de suivi ? Dites-moi tout 🤗😇⁠ ✨✨✨✨✨⁠ #mangersainement #repashealthy #bienmanger #chiapudding #grainesdechia #petitdejeunersain #petitdejeunerhealthy #mangerdesaison #alimentationsaine #recettehealthy #faitmaison ⁠#mangervegan⁠ #maigrirsansregime #minciravecplaisir #instaregimeuse #cuisinevegetarienne #ideerecette #prendresoindesoi #mangerequilibre #ideerepas #cuisinefacile #cuisinemaison #equilibrealimentaire #mangermieux #mangerbien⁠

A post shared by Betty ✼ TheGoodMiam ☾ (@thegoodmiam) on

De volgende ochtend is het tijd voor de afwerking! Een eerste optie is om voor je favoriete fruit te kiezen. Denk bijvoorbeeld maar aan rode vruchten, stukjes appel of enkele schijfjes banaan. Als je veel fruit gebruikt, hoef je niet perse nog honing of siroop toe te voegen. Vaak is je pudding zo al zoet genoeg. Heb je liever wat meer crunch? Dan heb je nog steeds granola, noten, gedroogd fruit of kokosvlokken waar je uit kan kiezen. De chocoholics onder ons kunnen bijvoorbeeld kiezen voor een kleine hoeveelheid chocolate chips. Zoals je ziet, zijn er dus ontelbaar veel variaties mogelijk en het is dus aan jou om te experimenteren!

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.