Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Staatsloterij

De mooie booschap is: 'Vind je geluk.'

ZIEN: superschattig egeltje uit Nederlandse reclame doet je een traantje wegpinken

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

Verschillende bedrijven en winkels komen in aanloop naar de feestdagen met de mooiste kerstreclames op de proppen. Ook de Staatsloterij van Nederland lanceert nu een filmpje. De schattige hoofdrolspeler Freddie doet je gegarandeerd naar een zakdoek grijpen.


Kerstmis nadert met rassenschrede en dat zie je niet enkel aan de straatverlichting, de kleurrijke kerstbomen en de houte chaletjes met glühwein die in elke stad opduiken. Ook op televisie kan je er niet omheen dat de meest gezellige dag van het jaar voor de deur staat, want tal van bedrijven, winkels en merken bestoken ons met de allermooiste kerstreclames.

Helemaal alleen in de gietende regen


De Staatsloterij van Nederland is daar eentje van. Wij zien hun commercial niet in ons Belgenlandje, want die is natuurlijk bedoeld voor de eigen inwoners. Maar dankzij het internet kwam hun spot, en vooral de schattige hoofdrolspeler daarin, toch bij ons terecht. Freddie, een egeltje dat nét niet aangereden wordt, staat centraal.

Een oude man moet hard remmen voor het beestje dat helemaal alleen in het midden van de straat in de gietende regen zit. Hij kwam net terug van de winkel waar hij een lotje voor de populaire oudejaarstrekking kocht en besluit het arme diertje mee naar huis te nemen. Eenmaal daar aangekomen, begint hij onmiddellijk een huisje te bouwen voor zijn nieuwste bewoner en vergeet hij volledig dat zijn lotje op de grond valt.

‘Aandacht voor elkaar’


Op oudejaarsavond haalt iemand van zijn familie een lotje boven waardoor de man zijn euro plots valt. Hij gaat even piepen in het kotje van Freddie, die niets liever doet dan dingen in zijn huisje slepen om warm te liggen, en ziet een lotje liggen. Om het egeltje niet te storen in zijn kleine winterslaap, besluit hij het toch maar niet weg te pakken.

Vier maanden later hoort hij op de radio dat de winnaar van de trekking zich nog steeds niet aangemeld heeft bij de Staatsloterij. Freddie heeft ondertussen voldoende geslapen waardoor de man zijn lotje kan recupereren. Helaas is het een oud exemplaar en mag hij de winst op zijn buik schrijven. Of toch niet? Freddie waggelt namelijk naar de oude schuur en gaat naast een stoffig papiertje zitten. Het blijkt niet zomaar wat rondslingerende reclame te zijn, maar het verloren lotje mét de winnende cijfers!

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

 

De prachtige boodschap achter deze mooie reclame is: ‘Vind je geluk’. Dat kan je volgens hen op meerdere manieren doen en dus niet enkel met een pak geld. ‘Aandacht voor elkaar is in de maand december belangrijker dan winnen’, zegt Sander van de Vooren, de persverantwoordelijke van de Staatsloterij. Twitter is alleszins al gek op het kleine beestje en de hashtag #Freddie is enorm populair bij onze noorderburen.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

https://twitter.com/Kasteelvrouwe1/status/1204839355585630208

https://twitter.com/biancavdwerf/status/1205035285551165440

Nog ontroerende reclames:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '