Home Lifestyle ZIEN: deze reclame van DreamLand voor Sinterklaas grijpt je naar de keel

ZIEN: deze reclame van DreamLand voor Sinterklaas grijpt je naar de keel

De speelgoedketen doorbreekt een eeuwenoud taboe en cliché.

© YouTube @DreamlandBE_NL

Binnenkort komt Sinterklaas opnieuw naar ons land met zakken vol snoepgoed en cadeautjes. DreamLand ontwikkelde speciaal voor die feestdag een prachtige reclamespot die een eeuwenoud cliché en taboe eindelijk doorbreekt.

We moeten er nog een aantal weken op wachten, maar als je in de winkelstraten rondloopt, is het overduidelijk: Sinterklaas is op weg naar ons Belgenlandje. De rekken vullen zich met lekkers en overal duikt de goedheilige man met de witte baard en gouden staf op. We zijn ondertussen te oud om nog in de sint te geloven, maar dat weerhoudt ons er niet van om nog onze trendy enkellaarsjes klaar te zetten op 5 december in de hoop dat daar op 6 december een kleinigheid in ligt. We krijgen immers nog steeds graag cadeautjes en elke reden is daar goed voor!

Poppen of autootjes?

Peuter, kleuter, tiener, twintiger, dertiger of veertiger. Sinterklaas blijft een nostalgisch momentje! DreamLand heeft rond deze periode natuurlijk een passende reclamespot en dit jaar is het filmpje echt een must see. In de video maakt de speelgoedketen komaf met een eeuwenoud taboe en groot cliché, namelijk dat meisjes met poppen spelen en jongens met autootjes.

In het filmpje zien we drie broers die uit de reclameboekjes het speelgoed knippen dat ze willen en die prentjes plakken ze in hun brief naar Sinterklaas. Een jongetje houdt zich wat afzijdig. Hij wil dolgraag een pop, maar hij ziet dat zijn broertjes enkel maar oog hebben voor ‘stoer’ speelgoed. Op een avond raapt hij al zijn moed bijeen en voegt hij de afbeelding van de pop toe aan zijn verlanglijstje. Even later zien we dat de twijfel weer toeslaat en dat hij die brief in de vuilnisbak smijt. Wanneer hij op 6 december naar beneden loopt, ziet hij tot zijn grote vreugde dat de sint tóch de pop bracht die hij zo graag wou.

De speelgoedwinkel beseft dat vastgeroeste denkwijzes zoals ‘jongens mogen niet met poppen spelen’ niet meer thuishoren in onze huidige maatschappij. Dank u, DreamLand voor deze krachtige boodschap!

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.