Home Lifestyle Deze 10 goede voornemens maken we ieder jaar opnieuw

Deze 10 goede voornemens maken we ieder jaar opnieuw

Welke herken jij?

© giphy

Op 1 januari maken we allemaal opnieuw goede voornemens zodat 2019 nóg fantastischer wordt dan 2018. De meeste sneuvelen helaas al tegen het einde van de maand, maar we kunnen maar proberen. Deze 10 voornemens komen elk jaar standaard terug.

1. Een aantal kilootjes verliezen

Het is winter en al dat comfortfood, en zéker die feestmaaltijden, eisen zijn tol. Je favoriete skinny jeans lijkt plots wel heel skinny en de weegschaal gaat in tegenstelling tot je bankrekening de hoogte in. Allemaal niet erg, maar velen onder ons beslissen in januari om een paar kilo’s te verliezen.

2. Minder alcohol drinken

Gin-tonic, bier, wijn, jenever of cocktails. Het smaakt allemaal veel beter dan een plat watertje. Duh! Toch is het verstandig om niet elke dag in de alcohol te vliegen. Gun je lever ook een dagje rust, dat wijntje zal dan nog beter smaken.

3. Meer sparen

Het is altijd handig om een klein spaarpotje aan de kant te houden voor onverwachte gebeurtenissen. Het leven is duur, alles kost stukken van mensen, maar een klein bedragje aan de zijkant zetten iedere maand is geen overbodige luxe.

4. Meer tijd spenderen met familie en vrienden

Iedereen heeft een bomvolle agenda en het is moeilijk een evenwicht te vinden tussen je werk, je lief, je me-time en dan nog eens je vrienden en familie. Toch mogen we die laatste niet uit het oog verliezen, want ze blijven het aller-, aller-, allerbelangrijkste in de hele wereld.

5. Minder shoppen

Hebben we echt dat vijfde paar roze sneakers nodig of dat derde faux fur-jasje en is onze handtassencollectie ondertussen niet buiten proportie? We hebben eigenlijk maar twee voeten, twee armen en één lichaam om alles te kunnen dragen.

6.  Minder op de smartphone zitten

We staan er ‘s morgens mee op en we gaan er ‘s avonds mee slapen: onze smartphone. Instagram, Facebook en onze mailbox checken we letterlijk om de vijf minuten. Tijd om de navelstreng tussen jou en je telefoon door te knippen en meer te genieten van wat er écht rondom jou gebeurt.

7. Meer sporten

De moeilijkste stap is die van je zetel naar de voordeur. Probeer dus niet na je werk onmiddellijk voor de tv te ploffen, maar trek je sportkledij aan, steek je oortjes in met een vette beat and work that body!

8. Meer slaap

Ben je ook een echte nachtuil die zijn slaapkamer niet ziet voor 1 of 2 uur ‘s nachts? Wel probeer eens op tijd in bed te kruipen. De dag erna voel je je sowieso een pak fitter en één aflevering minder zien van die serie kan heus geen kwaad.

9. Gezondere levensstijl

We hadden al meer sporten, diëten en minder alcohol drinken. Dit voornemen combineert dit alles, dus je probeert in het algemeen een gezondere levensstijl te hanteren. Meer groenten eten, minder fastfood en snoep verorberen, af en toe een vleesvrije dag inlassen, geregeld gaan lopen, meer water drinken en de trap nemen in plaats van de lift.

10. Stoppen met roken

Het is ongezond, het stinkt en het kost je een fortuin. Redenen genoeg om die pafstokken eindelijk voorgoed aan de kant te schuiven. Steek het geld dat je per week uitgeeft aan een pakje in een pot, en je zal zien dat je na een jaar daar echt iets mooi mee kan kopen.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.