Home FASHION & BEAUTY Beauty GOOD MORNING: 9 tips om er ‘s ochtends in 10 minuten goed...

GOOD MORNING: 9 tips om er ‘s ochtends in 10 minuten goed uit te zien

Een homemade sapje en een vleugje mascara doet wonderen!

tips
© Pexels

Ook wij hebben ’s ochtends geen uren de tijd, en dat is vaak te zien aan onze look. Bestaat jouw ochtendroutine uit het gelijktijdig facetimen met je BFF en checken van Instagramupdates terwijl je op de fiets naar je work-outklasje racet? Ontdek dan hier een paar héél simpele trucjes waardoor je er ‘s ochtends razendsnel fantastisch uit kan zien. Want goed begonnen, da’s half gewonnen, niet?

1. Een plens water

First things first: water is je beste vriend bij het opstaan. Een plens fris water in je gezicht gooien lijkt brutal zo vroeg in de ochtend, maar het doet wél wonderen. Door de koude wordt je hele gezicht meteen verfrist, met een stralende huid tot gevolg. Hello, world!

2. Je huid schoonmaken

Je reinigt je huid voor het slapengaan, maar het is belangrijk om ook ‘s ochtends te reinigen! Hoezo? ‘s Nachts werkt je huid het snelst en het best. Alle afvalstoffen worden juist dan naar de oppervlakte gebracht. Daarnaast transpireer je ‘s nachts en ook dat moet worden verwijderd. De oplossing? Je huid bij het opstaan nog een keer reinigen om puistjes en een onverzorgde huid te voorkomen. Investeer daarom in een snelle, effectieve maar milde cleanser. Die reinigt en verfrist de huid meteen en maakt ze glad en zacht. Een perfecte basis zodat jij snel verder kan met het drukke schema van de dag die voor je ligt. Win-win!

3. Hydrateren

Smeren moet je leren: wist je dat je velletje elke dag hydratatie nodig heeft, zelfs als je een vette huid hebt? Maak er daarom een goede gewoonte van om ‘s ochtends én ‘s avonds te smeren. Vette huidjes zijn gebaat bij een luchtige moisturizer die de huid hydrateert en matteert. Zo is hij meteen de perfecte basis voor je make-up.

4. Oogcrème

Geheimpje: de huid rond je ogen is een van de eerste plekjes die tekenen van je busy lifestyle verraadt. Gelukkig kan je die makkelijk tip-top houden met een voedende en verfrissende oogcrème. Deze bestsellers hydrateren de gevoelige huid rond je ogen en zorgen ervoor dat de wallen waarmee je soms opstaat, supersnel wegtrekken. Hallelujah!

5. Parfum met citroennoten

Citroennoten stimuleren je hersenen, waardoor je je automatisch wakker en verfrist voelt. Gebruik daarom ‘s ochtends een parfum met frisse toetsen van citroen en schakel ‘s avonds over op een iets zwaardere geur voor een zwoel effect.

6. Verlengende mascara

Nadat je je oogcontouren verfrist hebt met een oogcrème, is het tijd voor een vleugje mascara. Gebruik een exemplaar met een verlengende formule voor een extra open blik. Focus je vooral op je bovenste wimpers en laat je onderste wimperrij met rust voor een optimaal resultaat. Nog meer snelle make-uptips kan je hier terugvinden.

7. Fris blosje

Moet je huid nog wakker worden? Geen probleem, want je kan een hoop faken met make-up. Een roze blush geeft je gezicht wat meer leven, zonder dat je daarvoor een volledige look met foundation en concealer hoeft te creëren. Wil je écht snel zijn? Gebruik dan een crèmeblush, want die breng je supersnel aan met je vingers. Door de warmte van je vingertoppen smelt die bovendien heel mooi in je huid.

8. Water, water, water

Het motto ‘Water en de rest komt later’ geldt niet alleen bij ongelukjes met je krultang. Water is immers ook essentieel voor een goede hydratatie van binnenuit. Vind je ‘gewoon’ water maar saai? Maak dan een avond op voorhand een kan water gevuld met munt, komkommer en citroen. De volgende ochtend word je wakker met heerlijk homemade infused water. Wij zetten onze favoriete recepten alvast op een rijtje.

9. Ontbijt

De stap die je never, nooit, jamais mag overslaan: je ontbijt. Begin je dag met een stevige maaltijd, zodat je metabolisme meteen wordt opgewarmd. Neem er je tijd voor, geniet van wat vers fruit en maak eventueel zelf je eigen granola. Echt geen tijd? Een homemade sapje mix je in no time in elkaar. Hey, wie zei er ooit dat ochtenden lastig moesten zijn? Wij verzamelden 9 ontbijtrecepten waar gezondheidsexperts bij zweren.

View this post on Instagram

Salads for breakfast are a thing and I’m totally digging them lately. ???? Hope you’re having a lovely little Sunday. Here’s my agenda: bfast and coffee with Isaac, workout class at @plankrva, grocery shopping, meal prepping, walking with a friend (it’s SO nice out) and then finalizing the slides for my masterclass tomorrow evening. ??‍? . I CAN NOT wait! ? I’m going to be sharing all best my tips for living a healthy, balanced life focused on healthy habits over dieting. Here’s what I’ll be covering: ✨ The foundation of healthy eating and what foods to eat! I'm going to clear up any confusion about what foods are "healthy" and what foods aren't. You'll leave with a clear understanding of what foods to eat. ✨ How I maintain a healthy weight. I'll share my weekend routine and how this practice has been fundamental in helping me maintain my weight and stay fit over the years. ✨ The #1 secret to long-term success You might be surprised by this one! ✨ 5 essential habits to lose weight and keep it off. These are easy habits that you can start incorporating into your life right away, no dieting required. . If any of this sounds interesting to you, join my masterclass tomorrow evening at 7PM EST. Click the link in my bio to register. I’m so excited to see you there! ?? . . . #eatingbirdfood #saladeveryday #saladsunday #saladslimdown #saladlife #saladlove #saladlovers #eatingwell #thenewhealthy #healthyliving #iamwellandgood #greatistyou #fitfoodie #eatright #foodgasm #goodeats #foodie #foodlove #eathealthy #youarewhatyoueat #eeeeeats #rvaeats #healthyrva #bhgfood #healthyfoodshare #thechalkboardeats #eatingwelleats #mindbodygram

A post shared by Brittany Mullins (@eatingbirdfood) on

Nog meer beauty: 

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.