
Proximus kende de afgelopen dagen heel wat problemen. De telefoon, televisie en internetverbinding van hun klanten werkten niet naar behoren. Sommigen onder hen vroegen én krijgen nu een compensatie.
De storing begon gisterenavond. Tv-kijken ging plots niet meer, het internet lag plat en een sms’je sturen was niet mogelijk. De oorzaak voor die problemen was een elektriciteitspanne in een van de datacentra. De provider deed er alles aan om die zo snel mogelijk te verhelpen. Volgens Proximus zelf duurde de storing amper twee uur, maar heel wat klanten misten hun favoriete tv-programma of werden verhinderd te werken. Als gevolg uitten ze hun ongenoegen op sociale media.
Compensatie
Op sociale media werd de roep om een compensatie steeds luider, zeker toen er deze voormiddag opnieuw problemen waren met de diensten van Proximus. Wat de ‘slachtoffers’ vooral op de lever ligt, is dat ze de provider erg moeilijk konden bereiken met hun klachten. De klantendienst reageerde immers niet en ook de website van Proximus lag plat.
@proximus als jullie medewerkers telefonisch niet bereikbaar zijn kunnen jullie er toch wel eentje vrijmaken om op social media uitleg te verschaffen niet? #proximus #trektopnixus #geste?
— Regem Hasselt (@Luxliveseu) January 8, 2018
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Zou er iemand van #proximus reageren of ergens een woordje uitleg willen geven over wat er nu juist aan de hand is?
— Peter Van den Berge (@Petvdb) January 8, 2018
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Geen tv signaal, helpdesk site onbereikbaar, helpdesk telefoon onbereikbaar. Goed bezig #proximus. Prutsers.
— DJefke (@DJefke) January 8, 2018
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
https://twitter.com/RedFlamingo9/status/950687592151961600
Al meer dan een uur geen digitale tv van @proximus #proximus #panne. Telefonische diensten onbereikbaar. Geste naar de klanten? Gratis filmke?
— Serge Hofmans (@sergehofmans) January 8, 2018
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Vermindering op onze factuur of alleen maar dat de topvrouw sorry zegt? #Proximus
— Chris Lens (@buco040448) January 9, 2018
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Excuses
Proximus zelf bood ondertussen zijn verontschuldigingen aan via sociale media én zal voor een tegemoetkoming zorgen. De provider geeft al zijn klanten 2 weken lang gratis toegang tot alle betalende tv-kanalen. Het gaat dan om kinder- en voetbalzenders, films en series.
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier