Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
John Lewis
© YouTube @John Lewis

Nathan dompelt alien Skye volledig onder in de kerstsfeer en toont haar waarom Kerstmis de favoriete feestdag van zovelen is.

De kerstreclame van John Lewis verwarmt ons hart en doet ons weer een traantje wegpinken

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

Kerstmis 2020 moesten we in kleine kring vieren, waardoor onze favoriete feestdag een beetje in het water viel. Dit jaar maken we dat dubbel en dik goed! De jaarlijkse kerstreclame van John Lewis speelt daarop in met de boodschap: for a Christmas as magical as your first. En ja, we moesten weer een traantje wegpinken.

Reclame spoelen we het liefst van al gewoon door. Of we maken van het moment gebruik om een kleine toiletpauze te houden of om ons kommetje chips of M&M’s voor de tweede (oké, derde) keer bij te vullen. Toch zijn er zo van die reclamefilmpjes die ons aan ons scherm gekluisterd doen zitten. De jaarlijkse kerstreclame van John Lewis is daar zo eentje van!

Favoriete feestdag

Ieder jaar kijken we uit wat voor moois de Britse warenhuisketen dit keer uit zijn hoed toverde. En we moeten toegeven dat het ook in 2021, net zoals in 2020, 2019, 2018 en alle jaren ervoor, aan alle verwachtingen voldoet. In de video ‘Unexpected Guest’ van dit jaar landt een ruimtereiziger of een alien, genaamd Skye, in een bos.

Nathan ziet haar ruimteschip landen en besluit haar te gaan helpen. Hij dompelt haar volledig onder in de kerstsfeer en toont haar duidelijk waarom Kerstmis de favoriete feestdag van zovelen is.

Betere toekomst

Er is niks magischer dan voor de eerste keer Kerstmis beleven en die mooie momenten samen met je geliefden vieren’, aldus Claire Pointon, directeur van de klantendienst bij John Lewis in Marie Claire. De pandemie zorgde ervoor dat we kerst in 2020 wat in mineur moesten vieren, dat is dit jaar gelukkig weer helemaal anders. ‘We kijken uit naar een betere toekomst. We weten dat onze klanten meer dan ooit enthousiast zijn over deze feestdagen. Door het verhaal van Skye en Nathan worden we herinnerd aan die vreugde van voor de eerste keer Kerstmis vieren.’ De boodschap is dan ook: ‘for a Christmas as magical as your first‘.

Net zoals andere jaren staat de mooie boodschap van liefde voor je naasten centraal, maken de aandoenlijke beelden je helemaal warm vanbinnen en zit de muziekkeuze er boenk op. Voor dat laatste is de opkomende Britse zangeres Lola Young verantwoordelijk. Ze maakte een cover van ‘Together in Electric Dreams’ van Philip Oakey en Giorgio Moroder.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '