De Amerikaanse winkelketen Kmart is de negatieve connotatie rond de term ‘plus-size‘ voor grotere kledingmaten beu en besloot daarom het label ‘fabulously sized‘ te gebruiken. Wij juichen het initiatief alvast toe!
De winkel neemt die maatregel op vraag van zijn klanten. Die vroegen via sociale media een andere naam voor de collectie met grotere kledingmaten én wilden een uitbreiding van het assortiment. De klant is koning – of koningin, in dit geval – dus Kmart kwam op de proppen met de term ‘fabulously sized‘.
Body positivity
Dat nieuwe label is veel vrouwvriendelijker en aangenamer voor dames met ronde vormen. Kmart wil op die manier diversiteit en body positivity promoten; omarm je eigen lichaam, welke vorm het ook heeft. De beslissing is een goede stap richting een beter zelfbeeld voor vrouwen overal ter wereld. Maatjes 36 of 38 vormen echt niet de standaard. Vrouwen met maat 46 of meer zijn even fabulous! Amen, Kmart!
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier