Home Lifestyle Body 6 toffe apps voor een korte, maar krachtige work-out

6 toffe apps voor een korte, maar krachtige work-out

Weglopen van zombies, je eigen personal trainer of een sportschema op maat.

© bruce mars via unsplash & decathlon

We zitten nu meer dan ooit op onze gsm te tokkelen. Je kan het nuttige aan het aangename koppelen en een sportapp op je smartphone installeren. Met deze 6 ben je fit in no time!

Je hebt alle statusupdates op Facebook gezien, je scrolde al zeker honderd keer door Instagram en je kent alle nieuwste TikTok-dansjes uit je hoofd. Zit je gsm nog steeds aan je hand vastgelijmd? Dan kan je hem misschien gebruiken om ook iets nuttiger te doen. Wij zochten zes toffe apps voor je uit waarmee je vanuit je kot korte, maar krachtige work-outs kan volgen.

1. Seven

Met deze app kan je elke dag een full body work-out doen van slechts 7 minuutjes. Het zijn twaalf oefeningen die je elk dertig seconden uitvoert, met telkens tien seconden rust tussen. Je digitale sportcoach telt samen met je af en een fluitsignaal geeft het begin van elke nieuwe oefening aan. De training bestaat onder andere uit jumping jacks, lunges, squats en tricep dips. Per sportsessie verbrand je zo’n 100 calorieën.

2. Work-out Trainer

Duizenden (!) oefeningen worden stap voor stap uitgelegd aan de hand van foto- of videoinstructies. Het voelt alsof er een (anders peperdure) personal trainer in je living staat om je te begeleiden. Je kan de app gebruiken om je lichaam te verstevigen, spieren bij te kweken of vet te verbranden.

3. Zombies, run!

De ideale app voor wie een beetje extra motivatie zoekt om te sporten. Het is de bedoeling dat je door te lopen of wandelen in real life, ontsnapt uit de klauwen van zombies en aan de hand van verschillende missies – er zijn er meer dan tweehonderd –  ook andere mensen in veiligheid brengt. Ben je klaar om de wereld te redden met je sportieve prestaties?

4. Bodyweight Fitness

De app toont je aan de hand van korte video’s hoe je elke oefening het beste uitvoert. Elke trainingssessie bestaat uit drie onderdelen: stretchen als opwarming, skill work dat inspeelt op core stability en strength work dat rond spieren draait.

5. JeFit

Hier vind je zo’n 1.300 oefeningen, en de app houdt nauwkeurig alles bij wat je doet: hoeveel keer je een bepaalde oefening uitvoert en hoelang je sport. Zo kan je in detail je vooruitgang bijhouden en echt groeien. Het geeft je ook onmiddellijk een weekplanning mee waarin staat op welke dag je welke oefeningen moet doen om het beste resultaat te bereiken.

6. Decathlon Coach

Deze app geeft je voor verschillende sporten, waaronder hardlopen, bodybuilding of pilates, een volledig trainingsschema op maat. Je moet enkel aangeven wat je doelstelling is en hoeveel keer per week je wilt trainen. Samen met Decathlon Coach loop je eindelijk die tien kilometer of hef je die 55 kilogram. Je krijgt daarbovenop nog eens nuttige info over voeding, stretchen en ademhaling.

Nog meer handige apps:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.