Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Opgepast, spoiler alert kan je hier wel heel letterlijk nemen!

ZIEN: deze fictieve Netflixcampagne maant mensen aan om thuis te blijven

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

Blijf in uw kot of stay home, het is de enige manier om het coronavirus in te dijken en levens te redden. Omdat er helaas nog steeds heel wat mensen zijn die zich hier niet aan houden, werd een geniale fictieve Netflixcampagne op poten gezet.


We zouden op dit moment ook heel graag met al onze vrienden en familie op een terrasje zitten in ‘t stad en van een heerlijke aperitief nippen terwijl de zon op onze snoet schijnt. Maar we moeten nog een aantal weken op onze tanden bijten en echt wel in ons kot blijven en contact met andere mensen vermijden. Het is de enige manier om jou en je geliefden te beschermen tegen het verschrikkelijke virus. Hoe beter we ons allemaal aan de maatregelen houden, hoe sneller dat we die terrasjes weer kunnen opzoeken.

Jammer genoeg dringt de ernst van de zaak bij sommigen nog steeds niet door en daarom besloten twee mensen een briljante communicatiecampagne te maken die zogezegd van Netflix uitgaat. ‘Sommigen vinden het oké om toch nog buiten te komen om te chillen en spoilen het voor iedereen’, zegt de streamingdienst zogezegd omdat het dit egoïstische gedrag grondig beu is. ‘Daarom namen wij een extreme maatregel: wij spoilen hun favoriete Netflixseries.’

Populaire series


Ze laten ons geloven dat Netflix op plekken waar veel mensen bijeenkomen grote reclameborden zette met daarop letterlijk enorme spoilers van populaire series zoals ‘Breaking Bad’, ‘Love Is Blind’, ‘La casa de papel’ en ‘Narcos’. Om mensen toch nog een kans te geven, waarschuwt het hen onder andere via sociale media dat ze weleens (veel te vroeg) het einde van hun lievelingsserie zullen ontdekken als niet gewoon binnen blijven. ‘Als het virus je niet stopt om naar buiten te gaan, dan zullen de spoilers dit wél doen!’

In werkelijkheid heeft Netflix hier dus niets mee te maken. Het is namelijk een fictieve communicatiecampagne gemaakt door Seine Kongruangkit en Matithorn Prachuabmoh Chaimoungkalo van de Miami Ad School in het Duitse Hamburg. Ze willen op deze manier zoveel mogelijk mensen aanmanen om toch thuis te blijven. Deze campagne in real life op poten zetten, zou natuurlijk niet tof zijn voor de zorgverleners en heel wat andere mensen die noodgedwongen nog naar buiten moeten komen, maar we snappen hun intentie en de boodschap die ze willen overdragen.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Als je helemaal niet van spoilers houdt, is het misschien niet zo’n goed idee om naar onderstaand filmpje te kijken.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

 

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '