De Mol
© Play4

‘De toekomst kan je niet voorspellen. Het verleden kan je niet veranderen’, klinkt het bij Gilles De Coster.

PREVIEW: krijgt het spel een nieuwe wending in aflevering 4 van ‘De Mol’?

Chloë Foubert
Chloë Foubert Modejournalist

Met al dat paaseitjes rapen en brunchen zouden we haast vergeten dat er ons vanavond een gloednieuwe aflevering van ‘De Mol’ wacht. En het wordt er eentje om niet snel te vergeten, zo blijkt. Play lost namelijk een spannende teaser voor aflevering 4 en die laat ons met flink wat vraagtekens achter.

Kijkend Vlaanderen is nog maar net bekomen van het afscheid van een wiskundig wonder, of er staat ons al een nieuwe wervelwind te wachten. Na een verblijf in een mysterieus motel zijn de kandidaten doorgereisd naar Tucson, mét 9.520 euro in de koffer. Dat mede dankzij Lieselot en Toos, die beiden pasten voor een vrijstelling en zo geld wisten te sprokkelen. De groepssfeer zit dus goed, maar de vraag is voor hoelang. Zeker nu de reis in Amerika al halfweg is.

In een gloednieuwe teaser van ‘De Mol’ belooft het spel dan ook flink door elkaar geschud te worden. De (grappige) sfeerbeelden die we doorgaans in zo’n teaser te zien krijgen, moeten deze week namelijk plaatsmaken voor een onheilspellend deuntje. Al in de eerste seconde zien we de kandidaten netjes op de stoelen zitten, klaar voor een volgende eliminatie. Maar die lijkt niet zoals gewoonlijk te verlopen.

Nieuwe spelregels?

Eén van de kandidaten krijgt wel degelijk een rood scherm te zien en moet de groep dus verlaten. Samen met Gilles loopt hij/zij naar de auto om vervolgens in de verte te verdwijnen. Maar dan stopt de wagen abrupt. ‘De toekomst kan je niet voorspellen. Het verleden kan je niet veranderen’, horen we Gilles zeggen waarna het beeld… teruggespoeld wordt. ‘Maar je kan het weleens proberen’, sluit Gilles het fragment mysterieus af.

Zal de afvaller uit de vierde aflevering iets aan zijn of haar droeve lot kunnen veranderen? Of staat er een geheime comeback op het programma? Je ziet het vanavond om 20u in een gloednieuwe aflevering van ‘De Mol’ op Play4.

' ' ' '