Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Veer

Eet je buik strak!

Deze 9 dingen moet je eten om sneller van dat zwembandje af te raken

Newsflash: je mag dan nog braafjes 300 sit-ups per dag doen, als je voeding niet goed zit, zal dat zwembandje nooit verdwijnen. Check onze sixpackshoppinglist.

1. geen gewone koemelk, yoghurt en kaas, wel amandelmelk

70% van de bevolking zou lactose-intolerant zijn. Probeer het eens een week zonder kaas, melk of yoghurt te doen. Als je die week minder last hebt van een opgeblazen gevoel, ben jij  waarschijnlijk ook lactoseintolerant. Amandelmelk bevat bovendien veel meer vitamine en mineralen, weinig calorieën en het bevat een hoge kwaliteit eiwitt en – essentieel voor het sporten.

 

2. Geen charcuterie, wel eieren

Start je dag met een eitje. Eiwit, proteïne en vitamine D zijn je ideale buddies in de fitness. En lucky us: het is een mythe dat je een rauw ei moet opdrinken. Je lichaam neemt de proteïne veel beter op als je eitje bereid is. Eiersalade, omelet of gekookt… jij mag kiezen!

 

3. Geen witte pasta, wel volkorenpasta

Witt e pasta zit tjokvol ‘lege calorieën’ en suikers die je instant een boost geven, maar je daarna al snel op je honger laten zi en. Terwijl volkorenpasta de energie gedurende de dag gelijkmatiger loslaat. Daardoor verbrand je beter lichaamsvet en blij de pasta niet hangen op
je heupen.

 

4. Geen frietjes, wel zoete aardappelfrietjes

De oranje vriend van de gewone aardappel is hott er dan ooit. Het is een bron van goede  koolhydraten en bevat vitaminen B6, C en D. De zoete aardappel is rijkelijk voorzien van  magnesium en kalium. Dat zijn twee mineralen die helpen je gestel weer aan te sterken na het sporten.

 

5. Geen maïsolie, boter of margarine, wel kokosolie

Topmodel Miranda Kerr zweert bij kokosolie als vetstof in de keuken, en bij het zien van haar abs volgen we graag haar voorbeeld. Het is minder calorierijk dan andere olies en het regelt je bloedsuikerspiegel, waardoor suikers trager worden opgenomen door je lichaam en je  langer energie hebt.


6. Geen spare ribs of gehakt, wel zalm

Omega 3-vetzuren zijn onmisbaar voor het herstellen van je spieren. En zalm is vet genoeg om je honger en zin in andere vett e dingen te stillen.

 

7. Geen roomkaas of smeerkaas, wel natuurlijk zachte kazen zoals feta, geitenkaas of brie

Bewerkte voedingsmiddelen zoals roomkaas en smeerkaas beva tten veel meer snelle  suikers en calorieën dan natuurlijk zachte kazen.

 

8. Geen snoepreep, wel banaan

Go bananas! Bananen bevatt en veel koolhydraten die snel werken, waardoor je suikerspiegel na het sporten meteen weer op peil is.

 

9. Geen rijst, wel quinoa

Quinoa bevat veel meer vezel en proteïnen dan rijst. De ideale post-work-outmaaltijd dus!

 

Lees ook:

Door deze 15 stiekeme dikmakers val je waarschijnlijk niet af

Erewoord, deze 11 tussendoortjes zijn gezond én lekker

's Avonds snacken vermijd je zo

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '