Home Lifestyle 18 makkelijke tips die je leven verbeteren

18 makkelijke tips die je leven verbeteren

Zo word je slimmer, beter en sterker zonder veel moeite!

We willen allemaal de beste versie worden van onszelf, maar vaak maken we het ons te moeilijk. Je moet het niet altijd ver zoeken, want de oplossing zit ‘m soms in de kleine dagelijkse dingen. Met de volgende life hacks kom je al een heel stuk verder op je pad van zelfverbetering.

1

In de supermarkt

Kijk ook eens naar de lagere rekken wanneer je inkopen gaat doen in de supermarkt. De goedkopere etenswaren worden namelijk in de lagere rekken geplaatst. We zijn meer geneigd om producten te kopen die op ooghoogte staan. Marketingexperts weten dit en zetten daarom de duurdere etenswaren in de rekken op ooghoogte.

2

Kaarsen langer laten branden

Een kaars zal langer branden als je hem in de vriezer plaatst alvorens aan te steken. Wanneer de was bevroren is, smelt het tot twee keer trager dan normaal. Ziezo, dat is alweer een pak geld uitgespaard!

3

Printer controleren met Google

Wil je de kwaliteit van je printer controleren? Print dan een blad met de letters van Google. Zo hoef je niet naar een testbeeld te zoeken, want het Google-logo bevat alle belangrijke kleuren die je moet nakijken.

4

Trager eten

Je komt minder snel bij als je trager eet. Deze regel geldt zelfs wanneer je calorierijk voedsel naar binnen werkt. Goed kauwen is dus de boodschap.

5

Dierentuin bezoeken

Merk je soms dat de dieren zich verbergen wanneer je een dierentuin bezoekt? Dit heeft veel te maken met je outfit. Kies voor kleren die lijken op het uniform van het dierentuinpersoneel. De dieren zien dan kleuren die ze herkennen en zullen zich minder snel verschuilen.

6

Bananen maken gelukkig

Bananen worden niet voor niets het geluksfruit genoemd. Een banaan eten bij het ontbijt verbetert je humeur voor minstens een halve dag. Het gele fruit helpt ook om met negatieve emoties om te gaan.

7

Koffie voor het sporten

Een kopje koffie drinken voor je gaat sporten, zorgt dat je sneller vet verbrandt.

8

Warme lepel bij muggenbeten

Als je een warme lepel plaatst op een muggenbeet, verdwijnt de jeuk.

9

Locatie bij noodoproep

Als je ooit de hulpdiensten moet bellen bij een ongeval, deel als eerste informatie je locatie. Terwijl jij de situatie uitlegt, kan de persoon aan de andere kant van de lijn al hulp uitsturen nog voor je telefoongesprek is beeïndigd. Elke seconde telt.

10

Siësta

Overdag een dutje doen is gezond voor je lichaam. Het is goed voor je geheugen en gunstig tegen vaatziekten. Té lang slapen is dan weer ongezond. Zo kan een nachtrust van langer dan 9 uur je immuunsysteem grondig verstoren.

11

Natuurlijke viagra

Wetenschappers hebben aangetoond dat watermeloen een gelijkaardig effect heeft als viagra. Wat niet duidelijk uit de studie bleek, is hoeveel watermeloen je moet eten om hetzelfde resultaat te bekomen als een blauwe pil.

12

Sporten op muziek

Als je naar muziek luistert tijdens het sporten, ben je 15 % productiever bij gewichtheffen. Maak dus snel een playlist aan!

13

Helpende hand

Je brein werkt beter met behulp van je handen. Maak een vuist met je hand om meteen iets te memoriseren. De beweging stimuleert de belangrijke hersendelen van het geheugen.

14

Bovenhand

Iedereen heeft een dominante hand: je bent rechts- of linkshandig. Daag je brein uit door af en toe te wisselen van hand bij dagdagelijkse taken, zoals je tanden poetsen. De kleine aanpassing stimuleert je hersenen om actiever te zijn.

15

Luide muziek

Wanneer je thuis naar muziek luistert, word je gelukkig als het volume luid staat. Aangezien je toch in je eigen huis bent, kan je meteen ook een dansje placeren. Pas wel op voor gehoorschade en zet de muziek niet té luid.

16

Groene thee

Groene thee boost het metabolisme en helpt om af te vallen. Je weet vast al dat groene thee gezond voor je is, maar hier is nogmaals een reminder om het groene wondermiddel vaker te drinken!

17

4-7-8

Val je maar met moeite in slaap? Om binnen een minuut in slaap te vallen, kwam Andrew Weill met een speciale ademhalingsmethode, ook wel de ‘4-7-8’-ademhalingstruc genoemd. Begin met in te ademen door je neus gedurende vier seconden. Hou vervolgens je adem in voor zeven seconden en adem via je mond uit gedurende acht seconden. Na vier herhalingen ben je in dromenland.

18

Kalmerende yoghurt

Een smakelijke tip om te ontspannen: eet een portie vetvrije yoghurt met twee lepels noten. De aminozuren hebben namelijk een kalmerend effect.

Bron: Bright Side

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.