Home Lifestyle Body #FITINABIT: 5 goede oefeningen voor je armspieren

#FITINABIT: 5 goede oefeningen voor je armspieren

Hallo biceps!

Wil je een goede rechtse ‘kweken’ of toch wat meer spieren krijgen in je armen? Flair-fitcoach Amel geeft 5 goede oefeningen voor sterke biceps.

1 / 13
1. Pompen op knieën
1. Pompen op knieën
2. Biceps
2. Biceps
2. Biceps
3. Plank-pomp
3. Plank-pomp
4. Schouders tikken
4. Schouders tikken
4. Schouders tikken
4. Schouders tikken
5. Triceps dips in tafelpositie
5. Triceps dips in tafelpositie
1. Pompen op knieën
1. Pompen op knieën

Ga op je knieën zitten, zet je handen net iets wijder dan je schouders op de grond en maak een rechte lijn met je bekken. Leun goed naar voren, zodat je niet op je knieschuif rust en dus geen last krijgt in je knieën. Span je buik en bilspieren aan.

1. Pompen op knieën
1. Pompen op knieën

Ga zo ver je kan door je armen, maar begin niet te diep. Als je terug naar boven komt, hou dan je ellebogen licht gebogen. Kijk eventueel voor je zodat je nekwervels in een rechte lijn zijn met je rugwervels. Doe dit 15 keer en herhaal deze reeks driemaal.

2. Biceps
2. Biceps

Ga op je hurk zitten en zet je handen op borsthoogte op de grond.

2. Biceps
2. Biceps

Ga door je armen en breng je hoofd zo laag mogelijk naar de grond.

2. Biceps
2. Biceps

Kom terug op, maar hou je ellebogen steeds lichtjes gebogen. Doe dit 15 keer na elkaar, en dit driemaal.

3. Plank-pomp
3. Plank-pomp

Ga in plankhouding staan, met je ellebogen mooi onder je schouders.

3. Plank-pomp
3. Plank-pomp

Ga naar pomphouding. Wissel na 5 keer van arm waarmee je eerst op komt. Doe dit 15 keer en opnieuw drie reeksen.

4. Schouders tikken
4. Schouders tikken

Ga in pomphouding staan met je handen plat op de grond en je vingers die naar voren wijzen. Zet je benen iets wijder dan je schouders. Zorg voor een rechte lijn door je buik- en bilspieren aan te spannen.

4. Schouders tikken
4. Schouders tikken

Hou je bekken zo stil mogelijk en tik je linkerschouder.

4. Schouders tikken
4. Schouders tikken

Kom terug naar pomphouding.

4. Schouders tikken
4. Schouders tikken

En tik dan je rechterschouder. Doe dit telkens tien keer langs elke kant en herhaal deze reeks driemaal.

5. Triceps dips in tafelpositie
5. Triceps dips in tafelpositie

Ga in tafelhouding staan. Je vingers wijzen naar voren en je bekken steek je in de lucht.

5. Triceps dips in tafelpositie
5. Triceps dips in tafelpositie

Ga door je ellebogen, en zorg ervoor als je naar boven komt dat je je ellebogen niet overstrekt. Doe dit telkens tien keer en herhaal deze reeks driemaal.

Volg #FITINABIT ook op onze Facebookpagina.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.