Home Lifestyle Body #FITINABIT: 5 goede oefeningen voor je zijbuikspieren

#FITINABIT: 5 goede oefeningen voor je zijbuikspieren

Die vergeten we vaak tijdens het sporten.

Als we buikspieren trainen, dan vergeten we vaak die aan de zijkant. Flair-fitcoach Amel toont 5 oefeningen om ook onze zijbuikspieren in vorm te krijgen.

1 / 16
1. Pinguïn
1. Pinguïn
1. Pinguïn
2. Heel touches
2. Heel touches
2. Heel touches
3. Plank knee in
3. Plank knee in
3. Plank knee in
4. Rainbow planking
4. Rainbow planking
4. Rainbow planking
5. Russian twist one arm
5. Russian twist one arm
5. Russian twist one arm
5. Russian twist one arm
1. Pinguïn
1. Pinguïn

Ga op je knieën zitten, en zet ze een beetje uit elkaar op schouderbreedte.

1. Pinguïn
1. Pinguïn

Probeer met je handen afwisselend de grond naast je te tikken.

1. Pinguïn
1. Pinguïn

Herhaal 15 keer langs elke kant en driemaal in totaal.

2. Heel touches
2. Heel touches

Ga op je rug liggen, zet je voeten op de grond zodat je benen een mooie hoek maken. Hef je schouders en hoofd lichtjes van de grond.

2. Heel touches
2. Heel touches

Tik afwisselend links en rechts zijwaarts je hielen.

2. Heel touches
2. Heel touches

Als je niet aan je hielen kan, zet dan gerust je voeten iets dichter. Doe dit 15 keer langs elke kant, en dat driemaal.

3. Plank knee in
3. Plank knee in

Ga in plankhouding staan, met je ellebogen mooi onder je schouders en zorg ervoor dat je geen holle rug hebt.

3. Plank knee in
3. Plank knee in

Trek je rechterknie langs de buitenkant van je lichaam naar je elleboog.

3. Plank knee in
3. Plank knee in

Doe dit daarna ook met je linkerknie naar je rechterelleboog. Herhaal 15 keer aan elke kant en doe dit driemaal na elkaar.

4. Rainbow planking
4. Rainbow planking

Ga in plankhouding staan, met je ellebogen mooi onder je schouders en zorg er opnieuw voor dat je geen holle rug hebt.

4. Rainbow planking
4. Rainbow planking

Ga afwisselend met je dij zo dicht mogelijk naar de grond.

4. Rainbow planking
4. Rainbow planking

Denk dat je je heupen in een pot verf dopt. Doe dit 15 keer langs elke kant, en opnieuw drie reeksen na elkaar.

5. Russian twist one arm
5. Russian twist one arm

Ga op je poep zitten, Hou je benen geplooid van de grond of zet je hielen in de grond terwijl je tenen naar boven wijzen. Leun met een rechte rug 45° naar achteren.

5. Russian twist one arm
5. Russian twist one arm

Reik met je rechterhand zo ver mogelijk naar achter en kijk mee.

5. Russian twist one arm
5. Russian twist one arm

Kom terug naar midden.

5. Russian twist one arm
5. Russian twist one arm

En reik daarna met je linkerhand zo ver mogelijk naar achteren. Herhaal dit 15 keer langs elke kant en doe deze reeks 3 keer na elkaar.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.