Home Lifestyle Body #FITINABIT: 5 goede oefeningen voor je beenspieren

#FITINABIT: 5 goede oefeningen voor je beenspieren

Je benen brengen je op de allermooiste plaatsen, dus je draagt er maar beter goed zorg voor.

Je benen brengen je op de allermooiste plaatsen, dus je verzorgt ze maar beter heel goed. Flair-fitcoach Amel toont je daarom 5 oefeningen om die beenspieren te trainen.

1 / 9
1. Squats
1. Squats
2. Lunges
2. Lunges
3. Kikkersprong
3. Kikkersprong
4. Push-up jacks
4. Push-up jacks
5. Calf raises
1. Squats
1. Squats

Zet je voeten iets wijder dan je schouders. Je tenen en knieën wijzen naar buiten.

1. Squats
1. Squats

Steek je poep naar achteren en ga zo laag mogelijk. Kijk voor je en zorg voor een rechte rug. Het is heel belangrijk dat je knieën niet voorbij je tenen komen. Span je billen goed aan als je terug naar boven komt. Doe deze oefening 15 keer en doe dat driemaal na elkaar.

2. Lunges
2. Lunges

Zet één voet voorwaarts tot je been in 90 graden staat. Zorg dat je knie niet voorbij je tenen komt en zorg dat je andere knie tot net boven de grond komt.

2. Lunges
2. Lunges

Kijk voor je en probeer je bovenlichaam loodrecht te houden. Zet eventueel je handen in je zij voor meer stabiliteit. Doe dit 15 keer, en herhaal driemaal.

3. Kikkersprong
3. Kikkersprong

Zet je benen iets wijder dan je schouders. Je tenen en knieën wijzen naar buiten. Ga naar beneden, zo laag mogelijk, met je lichaam in squat positie.

3. Kikkersprong
3. Kikkersprong

Spring dan op en neem je armen mee. Het accent ligt omhoog. Kijk terug voor je zodat je een rechte rug hebt. Doe deze sprong 15 keer, en herhaal deze reeks driemaal.

4. Push-up jacks
4. Push-up jacks

Ga in pomphouding staan. Plaats je handen plat op de grond en loodrecht onder je schouder. Je vingers wijzen naar voren en je nek is in het verlengde van je rug.

4. Push-up jacks
4. Push-up jacks

Spring dan met je benen open en toe. Doe dit 15 keer, en driemaal na elkaar.

5. Calf raises
5. Calf raises

Hef je enkels omhoog en ga op de bal van je voet staan. Keer daarna terug naar beneden, maar plaats je voeten nooit helemaal terug op de grond. Doe dit 25 keer na elkaar, en herhaal deze reeks driemaal. Kan je in het begin moeilijk je evenwicht houden, neem dan een tafel of stoel beet.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.