Home Lifestyle Deze 40 goede voornemens zijn wel de moeite waard om te maken

Deze 40 goede voornemens zijn wel de moeite waard om te maken

Nummer 17, 20 en 37 zijn zelfs heel leuk!

We maken ieder jaar opnieuw heel ambitieuze goede voornemens zoals stoppen met snoepen of minder online shoppen. Helaas zijn de meeste daarvan niet realistisch en sneuvelen ze al halfweg januari. Deze goede voornemens zijn wél haalbaar.

1. Begin je dag met goed te stretchen

Het ontspant je spieren en het voelt heerlijk.

2. Eet iets groen bij elke maaltijd

Dat kan een stukje kiwi zijn of een blaadje sla, simpel!

3. Leer een goede mop uit het hoofd

Een lifesaver bij awkward silences.

4. Drink meer water

Voeg stukjes fruit toe voor wat extra smaak.

5. Koop een heleboel kaartjes

Mensen vinden het heerlijk om bij verschillende gelegenheden een toffe boodschap te krijgen.

6. Mediteer

Probeer om de paar dagen een paar minuutjes aan helemaal niks te denken. Een verademing!

7. Hou standaard een briefje van 5 euro in je portemonnee

Je kan nog niet overal met je bankkaart betalen, en je weet nooit wanneer je eens iets heel dringend nodig hebt.

8. Bel of bezoek je grootouders vaker

Ze zijn toch zo trots op hun kleinkinderen.

9. Neem je telefoon eens onder handen

Het ding zal plots veel sneller werken als je al die mislukte foto’s en nutteloze apps verwijdert.

10. Vertrek op tijd naar huis van je werk

Qualitytime met je vrienden en familie is belangrijk.

11. Neem weer contact op met een vriendin van vroeger

Je zal zien dat jullie net als vroeger kunnen kakelen als twee kippen zonder kop.

12. Stop met één iets in je leven

Een hobby die je stiekem eigenlijk helemaal niet meer graag doet of een vervelende gewoonte.

13. Ontschmink je iedere avond

Je huid zal je dankbaar zijn.

14. Slaap minstens 7 uur iedere nacht

Je hebt veel meer energie, motivatie en levenslust wanneer je niet rondloopt als een oververmoeide zombie.

15. Kijk minstens 30 minuten voor het slapengaan niet meer naar je telefoon

Geef je brein wat ontspanning. Die statusupdates en foto’s staan morgen ook nog steeds online.

16. Vergeef iemand

Iedereen verdient een tweede kans.

17. Maak een reis die op je bucketlist staat

En maak herinneringen die je heel je leven meedraagt.

18. Ruim 10 minuutjes per dag op

Je zal zien dat een dagelijkse swipe van je huis of appie ervoor zorgt dat je in het weekend geen halve dag staat te poetsen.

19. Win wat geld

Niet door plots mee te spelen met de Lotto, maar door je energieleveranciers, verzekeringen of banken te vergelijken en te kijken welke de goedkoopste is.

20. Koop vaker bloemen

Ze geven meteen een frisse toets aan je huis en ook jij krijgt een gelukzalig gevoel.

21. Laat je gsm af en toe thuis

Eet zonder eerst een foto van je bord te nemen en praat met je vriendinnen in plaats van je Instagram te checken.

22. Durf te zappen

Stop met naar brol te kijken terwijl er zo veel goede series, films en documentaires bestaan.

23. Ga jaarlijks langs bij de dokter en tandarts

Zo vermijd je grotere problemen later.

24. Beweeg minstens 10 minuten per dag

Je hoeft niet intensief te sporten. Je kan ook het blokje rond wandelen, je auto iets verder parkeren of ronddansen in je living.

25. Durf ruzie te maken en het daarna weer bij te leggen

Niks vervelender dan een halve week elkaar doodzwijgen en negeren. Zeg wat er op je lever ligt en praat het uit.

26. Ruim je kleerkast op

Die broek die al drie jaar onaangeroerd in je kast ligt, ga je dit jaar niet plots wel opnieuw dragen.

27. Schrijf je uit

Zorg ervoor dat je niet elke dag tientallen spammails krijgt van sites waar je ooit in een ver verleden één keer iets kocht.

28. Probeer elke maand een nieuw recept uit

Keuze genoeg op internet. Laat je inspireren.

29. Eet een dag per week geen vlees

Vervang het door een bord lekkere groentjes, aardappels, pasta, rijst of brood. Mmm!

30. Drink geen slechte wijn meer

Ook al word je er sneller tipsy van en is het goedkoop. Je hoofd zal je dankbaar zijn de volgende ochtend.

31. Stel je testament op

Het bespaart je dierbaren heel wat werk en het geeft je een zekere rust.

32. Gooi je routines overboord

Probeer eens een andere bakker, ga eens met de fiets naar het werk of draag eens een paar hakken in plaats van sneakers.

33. Doe vrijwilligerswerk

Veel mensen hebben het niet zo goed als jij en ik, draag je steentje bij.

34. Wees vriendelijker

Zeg eens goedendag aan een voorbijganger op straat, sta je plaats in de trein af aan die oudere man of help een omaatje met haar boodschappentassen te dragen.

35. Bel wat vaker

Veel efficiënter dan vijftig sms’jes te sturen om iets uit te leggen.

36. Laat je horen op je werk

Breng dat idee aan waar je al maandenlang op broedt en durf je eerlijke mening te geven.

37. Verander eens van look

Ruil je dagelijkse jeans met sneakers eens in voor een rok en hakken, en je lange haren voor een bob of froufrou.

38. Reken steeds 10 minuten extra in je klaarmaak-schema

Er gebeuren altijd onverwachte zaken. Door die extra minuten raak je toch nog op tijd klaar.

39. Lees elke maand een nieuw boek

Lees elke avond voor het slapengaan een hoofdstuk, in plaats van nog een halfuur op je telefoon te scrollen.

40. Wees lief voor jezelf

Dit is het belangrijkste voornemen van allemaal. Wees niet te streng voor jezelf: iedereen maakt fouten en niemand is perfect.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.