wish disney
© Disney

‘Het enige minpuntje dat ik kan bedenken, is dat ik de tekenstijl persoonlijk iets minder mooi vind dan anders.’

REVIEW: ‘Een mooi verhaal, leuke muziek en schattige diertjes in ““Wish””’

De nieuwe Disneyfilm ‘Wish’ was de afgelopen maanden te zien in de bioscoop, en nu eindelijk ook op Disney+. Disneyfan en tv-redactrice Ysaline mocht de titel in preview kijken en vertelt hieronder wat ze vond.

In ‘Wish’ doet Asha, de zeventienjarige scherpzinnige idealist, een wens die zo krachtig is dat hij wordt beantwoord door een kosmische kracht – een kleine bal van grenzeloze energie die Star wordt genoemd. Samen gaan Asha en Star de confrontatie aan met vijand koning Magnifico. Hij is de heerser van Rosas, het koninkrijk van wensen, en maakt misbruik van zijn macht.

‘Ik kreeg voor het eerst een voorproefje van de film en z’n muziek eind september 2022 op de D23 Expo in Anaheim, Californië, waar Ariana DeBose herself op het podium sprong en in première de soundtrack “This Wish” bracht. En ik herinner me nog goed dat ik echt kippenvel had. Ik kijk dus al meer dan een jaar uit naar de release van de film.’

Aquarel

‘Vorige week was het eindelijk zover en de verwachtingen waren hoog. Ik ben namelijk een grote Disneyfan en krijg maar geen genoeg van de vele films die uitgebracht worden. Mits ze goed uitgewerkt zijn natuurlijk. Het eerste wat me opviel, is dat “Wish” visueel anders is dan bijvoorbeeld “Encanto”. Bij die laatste zijn de kleuren veel intenser en is het contrast veel groter. Terwijl er bij “Wish” gespeeld werd met moderne computeranimatie en de klassieke aquarelkunst van Disney. Voor de stijl werd er inspiratie gehaald bij klassiekers zoals “Snow White and the Seven Dwarfs” en “Sleeping Beauty” A for effort, maar ik ben geen fan.

Dat gezegd zijnde, is dat ook het enige ‘minpuntje’ dat ik kan vermelden, want voor de rest is de film héél geslaagd. Het is een prachtig verhaal over wensen en we krijgen een badass hoofdpersonage dat voor niets terugdeinst. Net zoals we van Disney gewend zijn, heeft het hoofdpersonage sidekicks. Ze kan rekenen op haar vrienden, familie en dorpsgenoten. Maar ook op die van cute diertjes en wezentjes. Zoals de geit Valentino, die schattiger is voor hij spreekt dan erna, maar de echte showsteler is de überschattige ster Star. Het kleine felgele sterretje heeft heel wat emoties en mimiek in het gezicht en maakt de film extra leuk.

Ook de referenties naar andere Disneyfilms zijn de kers op de taart. Fans van Disney zullen heel wat Easter Eggs spotten, zoals uit “Cinderella” en “Sneeuwwitje”. En natuurlijk is de muziek ook helemaal top. “This Wish” is een heel mooi lied en staat dan ook op repeat bij mij. Conclusie? “Wish” is een echte must-see voor elke Disneyfan, jong en oud.’

‘Wish’ is nu te streamen via Disney+.

' ' ' '