liefde voor muziek

De artiesten nemen dit keer het repertoire van Davina Michelle onder handen.

PREVIEW: Camille bewijst nog maar eens dat ze een dijk van een stem heeft in ‘Liefde voor Muziek’

In de komende aflevering van ‘Liefde voor Muziek’ nemen de artiesten het repertoire van Davina Michelle onder handen. Er komen ongetwijfeld weer heel wat pareltjes uit. Koen van Zornik doet je headbangen, Pat Krimson en Loredana van 2 Fabiola doen je dansen en Camille bewijst nog maar eens dat ze een van de beste stemmen van de Lage Landen heeft.

Geen ziel in ons land die een aantal zomers geleden niet met het liedje ‘Hoe het Danst’ in z’n hoofd zat. Velen linken Marco Borsato aan deze monsterhit, maar de vrouwelijke stem is van niemand minder dan Davina Michelle. In Nederland is ze reeds een grote ster, maar in België moeten we ze nog (beter) leren kennen. Ze doet dit seizoen gelukkig mee aan ‘Liefde voor Muziek’ en bewees week na week wat een topzangeres ze is. In de komende afleveringen steken de artiesten haar nummers in een nieuw jasje.

Headbangen en kippenvel

Koen Buyse van Zornik heeft het lef om die superhit onder handen te nemen. Al had hij daar eerst zijn twijfels bij: Ik dacht: no way! Van die gigantische hit daar blijf ik met mijn poten vanaf. Maar ik heb ‘m tegoei beluisterd en uitgekleed en het is zo’n sterke song. Dus… ik ga ‘m wel doen.’ In zijn handen heet het nummer ‘Dance Without Me’ en we zijn er zeker van dat we onze headbangskills nog eens mogen bovenhalen.

Camille richtte haar pijlen op ‘Better Now’, een van Davina’s persoonlijke favorietjes. Ze maakt er een Nederlandstalige versie van en blaast iedereen omver met ‘Beter Zo’. We wisten al dat Camille bakken talent had, en in ‘Liefde voor Muziek’ toont ze keer op keer opnieuw dat ze een wereldster is! We hebben zo’n vermoeden dat dit een grote hit wordt.

Pat Krimson en Loredana van 2 Fabiola brengen Ibiza naar Frankrijk met hun aanstekelijke versie van ‘Skyward’. ‘Wat een vette vibe, ik heb zin om naar het strand te gaan’, lacht Davina. Ozark Henry neemt ons weer mee in z’n droomwereld met zijn cover van ‘The Power Of Water’, het liedje dat Davina zong tijdens de halve finale van het Songfestival vorig jaar.

Margriet Hermans brengt ambiance in de keet met haar interpretatie van ‘Beat Me’, de song die Davina schreef voor de Formule 1-race in Zandvoort waar haar landgenoot Max Verstappen won. ‘Ik heb het een heel ander sfeertje gegeven en geprobeerd om het vrolijker te maken’, aldus Margriet. Freek & Suzan die we vooral kennen van hun prachtige ballades wagen zich dit keer aan een uptempo nummer met ‘Give All The Reasons Why’. Davina mag de avond afsluiten en dat doet ze met de hit die haar leven veranderde: ‘What About Us’ van P!nk. De wereldster kreeg deze cover van Davina te horen en was er wild van, en dat betekende haar grote doorbraak.

Benieuwd hoe dit alles klinkt? Je ziet het komende maandag in ‘Liefde voor Muziek’ om 20u35 op VTM.

' ' ' '