klopjacht
© Play4

'Dit kan niet'. 'Dat is echt vuil'.

PREVIEW: kandidaten krijgen BARslecht nieuws in ‘Klopjacht’

In het tweede seizoen van ‘Klopjacht’ wordt iets nieuws geïntroduceerd dat op niet veel enthousiasme van de kandidaten kan rekenen. De speurders daarentegen wrijven vrolijk in hun handjes.

In de vorige aflevering van ‘Klopjacht‘ zagen we al een primeur! De speurders slaagden erin om een duo op te splitsen toen ze Anja pakten, maar haar zoon Lothar moesten laten lopen. Hij staat er nu alleen voor én hij liet noodgedwongen in z’n vlucht al zijn spullen achter. In de tweede aflevering, komende zondag 4 september, is het alweer tijd voor iets ongezien in het kat-en-muisspel.

Kliklijn

De kliklijn wordt namelijk ingevoerd. Dat wil zeggen dat wanneer iemand een van de voortvluchtigen ziet en een gouden tip stuurt naar de speurders die leidt tot arrestatie, die persoon kans maakt op een mooie geldsom. Dat bericht wordt uitgezonden op de nationale televisie, mét duidelijke foto’s van alle deelnemers, zodat klikspanen zich zeker niet kunnen vergissen. Heel Vlaanderen kan dus vanaf dat moment meespelen en een oogje in het zeil houden, waardoor vluchten/onderduiken voor de kandidaten nóg moeilijker wordt.

Deze boodschap komt hard aan bij alle deelnemers. ‘Dit kan niet’ en ‘Dat is echt vuil’, zijn de reacties. Imke en Saar beseffen dat ze niemand meer kunnen vertrouwen: ‘Overal waar je hulp gaat vragen, is er de mogelijkheid dat ze ons zullen verklikken’. Toch zullen ze hun beste beentje moeten voorzetten, want ze moeten nog maar liefst 394 uur uit de handen van de speurders proberen blijven.

Ontploffen

De speurders zijn wél in hun nopjes met deze nieuwe wending. ‘Ze zullen zoveel mogelijk drukke plaatsen moeten vermijden’, zegt een van hen. ‘Dat zal hier hopelijk straks ontploffen.’ Natuurlijk kunnen de kandidaten het ook slim spelen en vertrouwelingen valse tips laten inbellen die de speurders op het compleet verkeerde been zetten. Het wordt sowieso spannend!

Je ziet dit en nog veel meer in een nieuwe aflevering van ‘Klopjacht’ komende zondag, 4 september, om 19u55 op Play4.

' ' ' '