Jasmijn Van Hoof

'Dat telefoontje om Mia te spelen was een opluchting, want na "Familie" had ik eigenlijk geen idee hoe de toekomst er ging uitzien', zegt ze over haar nieuwe rol.

PREVIEW: Jasmijn Van Hoof uit ‘Familie’ zorgt voor chaos met nieuwe rol in serie ‘Lisa’

Naomi Ghyssaert
Naomi Ghyssaert Webjournaliste

Jasmijn Van Hoof (30), die negen jaar lang de rol van Stefanie Coppens vertolkte in de soap ‘Familie’, maakt nu haar opwachting in de VTM-serie ‘Lisa’. In haar gastrol kruipt ze in de huid van Mia, die klungelig al meteen voor heel wat chaos en irritatie zorgt. Maar, er worden ook intieme blikken uitgewisseld...

Na jarenlang een rol te spelen in ‘Familie’, maakt Jasmijn Van Hoof nu haar verschijning in het tweede seizoen van de telenovelle ‘Lisa’. Daarin volgen we het verhaal van de verlegen Lisa (Tinne Oltmans) die carrière wil maken in de reclamewereld. Hoewel het tweede seizoen bijna op zijn einde loopt, duikt er toch nog een nieuw personage op: Mia, een gastrolletje dat Jasmijn met plezier op zich neemt.

Halfzussen

De dertigjarige actrice was dan ook blij toen ze haar contacteerden voor de rol: ‘Het telefoontje om Mia te spelen kwam vrij snel na mijn laatste draaidag bij Familie. Dat was een opluchting, want na Familie had ik eigenlijk geen idee hoe de toekomst er ging uitzien. Na dat telefoontje was ik er gerust in dat er nog toffe projecten mijn pad gaan kruisen.’

Jasmijn komt dan ook op een set terecht waar ze zich meteen thuis voelde. ‘”Lisa” wordt opgenomen in de oude studio’s van “Familie”. Achter de schermen was het weerzien met Hilde De Baerdemaeker natuurlijk super fijn. Ik speelde een dochter van Hilde in “Familie”, Tinne Oltmans de dochter van Hilde in “Lisa”. Tinne en ik noemen onszelf al lachend de fictieve halfzussen. Er hangt dus een bijzondere sfeer op de set en het is fijn om de rol van Mia te spelen.’

Mia

Jasmijn Van Hoof speelt de rol van de goedlachse en spontane Mia dan ook bijzonder goed. En dat ze haar hart op de juiste plek heeft, bewijst ze wanneer ze in het park standvastig tussenkomt bij een ruziënd koppeltje. Maar dat zorgt al snel voor heel wat chaos, want Mia heeft niet door dat het stelletje acteurs zijn en ze midden in een filmscène zitten voor de Flirt-campagne.

Babette (Pommelien Thijs) die de shoot op zich neemt, wordt woedend op Mia. Ze excuseert zich, en haar natuurlijke charmes maken indruk op Lisa én Nathan (Wietse Tanghe). Met die laatste wisselt Mia zelfs intiem oogcontact uit... Zal daar iets uit ontspringen?

Vanaf morgen, 4 januari, kan je haar elke weekdag om 18u20 zien als Mia in ‘Lisa’. Hoewel het tweede seizoen op zijn einde loopt, zullen we Mia nog vaak genoeg zien in het derde seizoen van de serie.

' ' ' '