Geen zin meer om te koken na een lange werkdag? We kennen het allemaal. Zo ook Michelle uit Engeland. Ze bestelde daarom online iets om te eten, maar de bezorger deed meer dan enkel haar pakketje afleveren.
Iedereen bestelt weleens een pizza of Chinees online. Geen gedoe met koken, gewoon lekker languit in de zetel liggen en met een knorrende maag wachten op het verlossende geluid van de bel. Michelle plaatste onlangs een online bestelling bij Just Eat. Haar eten arriveerde mooi op tijd en er was niks op aan te merken, tot ze plots een sms’je kreeg van een onbekend nummer.
Just a snippet of Just Eat’s response to my receiving unsolicited messages from the guy who had just delivered my food. Nice one Just Eat! Apart from him using my number in this way surely being in breach of privacy laws etc, they don’t really seem to take it seriously do they?? pic.twitter.com/OVZkl0IW5f
— Michelle Midwinter (@ShelbyTree) January 15, 2018
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Sms’jes
Het bericht begon onschuldig met een ‘hallo’, waarop Michelle vroeg wie de persoon in kwestie was. Die deed eerst nog heel mysterieus en antwoordde dat hij een fan was. Al snel bleek dat de sms’jes afkomstig waren van de bezorger die niet lang daarvoor haar eten afleverde aan haar voordeur en dat de man duidelijk geen professionele doeleinden voor ogen had. Hij vroeg Michelle of ze een vriend had omdat hij geen problemen wilde en stuurde ‘Slaapwel baby’, mét een kus erbij.
Schending van de privacy
Michelle was in shock omdat de man zomaar haar persoonlijke gegevens misbruikte voor privédoeleinden. Ze vond het een grote schending van haar privacy en besloot stappen te ondernemen. Omdat de bezorger naast haar telefoonnummer ook haar adres wist, was ze bang om naar de zaak te stappen. Wie weet wat hij haar zou aandoen indien hij ontslagen werd... Daarom richtte ze zich tot de klantendienst van Just Eat, maar hun respons liet te wensen over.
Razend
Ze raadden Michelle aan om een negatieve recensie te schrijven op de site. Toen Michelle vertelde dat dat niet zou volstaan, boden ze haar een kortingsbon van 5 euro aan voor het ‘ongemak’. Michelle was razend, en ook het voorstel van een voucher van tien euro kon haar – begrijpelijk – niet bedaren. Ze besloot dan maar het hele incident op sociale media te gooien. Met succes, want de vrouw kreeg heel wat reacties van andere vrouwen die hetzelfde meemaakten.
Excuses
Haar bericht op Twitter ging viraal en kreeg meer dan 25.000 reacties en bijna 11.000 retweets. Just Eat kon dus niet anders meer dan reageren. Ze boden hun oprechte excuses aan en beloofden de zaak grondig te onderzoeken. De manager belde Michelle ook persoonlijk op met verontschuldigingen voor het incident én voor de slechte klantenservice die ze achteraf kreeg. Michelle hoopt dat het voorval iets verandert aan de manier waarop persoonlijke gegevens beschermd worden.
Hey Michelle, we're really sorry to see this and we'd really like to get this looked into and raised with the restaurant and our Customer Care. If you could send the details over to twitter@just-eat.co.uk we'll take it from there. ^EW
— Just Eat UK (@JustEatUK) January 15, 2018
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."
Lees ook:
Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier