Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Ew!

Michelle bestelde online eten en wat volgde, had ze nooit verwacht...

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

Geen zin meer om te koken na een lange werkdag? We kennen het allemaal. Zo ook Michelle uit Engeland. Ze bestelde daarom online iets om te eten, maar de bezorger deed meer dan enkel haar pakketje afleveren.


Iedereen bestelt weleens een pizza of Chinees online. Geen gedoe met koken, gewoon lekker languit in de zetel liggen en met een knorrende maag wachten op het verlossende geluid van de bel. Michelle plaatste onlangs een online bestelling bij Just Eat. Haar eten arriveerde mooi op tijd en er was niks op aan te merken, tot ze plots een sms’je kreeg van een onbekend nummer.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Sms’jes


Het bericht begon onschuldig met een ‘hallo’, waarop Michelle vroeg wie de persoon in kwestie was. Die deed eerst nog heel mysterieus en antwoordde dat hij een fan was. Al snel bleek dat de sms’jes afkomstig waren van de bezorger die niet lang daarvoor haar eten afleverde aan haar voordeur en dat de man duidelijk geen professionele doeleinden voor ogen had. Hij vroeg Michelle of ze een vriend had omdat hij geen problemen wilde en stuurde ‘Slaapwel baby’, mét een kus erbij.

Schending van de privacy


Michelle was in shock omdat de man zomaar haar persoonlijke gegevens misbruikte voor privédoeleinden. Ze vond het een grote schending van haar privacy en besloot stappen te ondernemen. Omdat de bezorger naast haar telefoonnummer ook haar adres wist, was ze bang om naar de zaak te stappen. Wie weet wat hij haar zou aandoen indien hij ontslagen werd… Daarom richtte ze zich tot de klantendienst van Just Eat, maar hun respons liet te wensen over.

Razend


Ze raadden Michelle aan om een negatieve recensie te schrijven op de site. Toen Michelle vertelde dat dat niet zou volstaan, boden ze haar een kortingsbon van 5 euro aan voor het ‘ongemak’. Michelle was razend, en ook het voorstel van een voucher van tien euro kon haar – begrijpelijk – niet bedaren. Ze besloot dan maar het hele incident op sociale media te gooien. Met succes, want de vrouw kreeg heel wat reacties van andere vrouwen die hetzelfde meemaakten.

Excuses


Haar bericht op Twitter ging viraal en kreeg meer dan 25.000 reacties en bijna 11.000 retweets. Just Eat kon dus niet anders meer dan reageren. Ze boden hun oprechte excuses aan en beloofden de zaak grondig te onderzoeken. De manager belde Michelle ook persoonlijk op met verontschuldigingen voor het incident én voor de slechte klantenservice die ze achteraf kreeg. Michelle hoopt dat het voorval iets verandert aan de manier waarop persoonlijke gegevens beschermd worden.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '