the legend of zelda: tears of the kingdom
© Nintendo

Je maakt wapens, voertuigen en eten en verslaat vijanden terwijl je je door het landschap van Hyrule baant.

Met het nieuwe Zelda-spel experimenteer en verken je er uren op los

In de #FlairBookClub en #FlairBingeClub tippen we je al met plezier de leukste boeken, films en series. Maar natuurlijk mogen we ook de gamers en fans van gezelschapsspellen niet vergeten! Daarom introduceren we onze gloednieuwe Flairrubriek: #FlairGameClub, waarin we elke maand een ander spel tippen. We sluiten de maand mei af met het langverwachte ‘The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’.

ID-kit:

• Leeftijd? 12+
  • Aantal spelers? 1
  • Spelconsole? Nintendo Switch

Wat is het doel van het spel?

‘The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’ speelt zich af na de gebeurtenissen van ‘The Legend of Zelda: Breath of the Wild’. Daarin beginnen Link en Zelda aan een nieuw avontuur wanneer ze ontdekken dat er een mysterieuze substantie onder de ruïnes van het kasteel uitkomt, die het land bedreigt. Wanneer ze ondergronds op verkenning gaan, stoten ze plots op een vijand. Zelda verdwijnt in de diepte en Link verliest z’n rechterarm. Hij wordt gered en krijgt een bionische arm met nieuwe vaardigheden, maar nu is het oorlog in Hyrule. Het is aan de held om de geheimen van het land te ontrafelen en Zelda en het koninkrijk te redden. Dat doet hij door het land te verkennen, krachten, voorwerpen en skills onderweg te verzamelen en vijanden die het koninkrijk bedreigen te verslaan.

Hoe werkt het?

Het spel speelt zich af in Hyrule en er is echt een gigantische wereld te ontdekken. Zowel op de grond als in de lucht, want daar bevinden zich namelijk hemeleilanden die door de daden van vijand Ganondorf zijn opgedoken. Link kan op verschillende manieren door het landschap reizen en heeft in totaal vier nieuwe vaardigheden die van pas komen om andere delen van het land te bereiken of (nieuwe) vijanden te verslaan.

Zo is er een nieuwe functie Ultrahand waarmee je voorwerpen optilt en op de juiste locatie legt en/of aan elkaar plakt om zo bijvoorbeeld een vlot mee te maken. Zo’n boot komt van pas om aan de overkant van een brede rivier te geraken zodat je niet het hele eind moet zwemmen, want ja: je kan verdrinken. Naast een boot zijn er nog andere coole, grote voertuigen die je gewoon zelf kan bouwen.

Om je vijanden te kunnen verslaan heb je natuurlijk ook wapens nodig. Daarbij komt de nieuwe skill Hechten enorm van pas: je kan voorwerpen aan elkaar hangen – bijvoorbeeld een rotsblok en een tak – om zo een geïmproviseerd wapen te bekomen. Je kan ook twee wapens aan elkaar hechten, om zo een groter en/of krachtiger wapen te hebben. Daardoor wordt het ook voor spelers die niet zo goed zijn in vechten makkelijker en zijn alle voorwerpen die je tegenkomt handig!

Naast deze gloednieuwe vaardigheden zijn er nog een hoop andere nieuwe vaardigheden die zorgen voor heel wat spelplezier. Het zijn hele leuke en nuttige functies die enorm van pas komen om je weg door het spel te vinden. Je kan je creativiteit bovenhalen en op jouw manier je door de wereld voortbewegen. Dit en nog zoveel meer maken het spel “The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom” superinteressant.

Waarom wil je het absoluut spelen?

In deze nieuwe game valt er héél veel te ontdekken en te doen. Als je tal van uren zoet wil zijn met een spel is dit spel ideaal. Je moet echt experimenteren en verkennen en dat maakt het net zo tof. Niet alles is voor de hand liggend. Het is dus een beetje zoeken, maar dat maakt het des te leuker. Naast verkennen kan je ook dingen maken, koken, vechten, jagen… En ook de visuals van onder andere de landschappen zijn gewoon heel cool en mooi, waardoor je helemaal verdwaald geraakt in de wondere wereld. Het enige ‘nadeel’ is dat het geen spel is dat je meteen hebt uitgespeeld, maar voor fans van gaming is dat net een positief punt. Door de grootte van het spel kan het soms een beetje overweldigend aanvoelen, maar doe alles op je eigen tempo, laat het op je afkomen en geniet er gewoon van!

‘The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’ – € 69,99 – shop hier.

Webredactrice Ysaline testte ‘The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom’ alvast uit.

' ' ' '