Kirby Return to Dream Land Deluxe
© Nintendo

De remake van het Wii-spel ‘Kirby’s Return to Dream Land’ is er!

‘Het leuke extraatje aan ““Kirby Return to Dream Land Deluxe”” is dat je met één tot drie vrienden kan spelen’

In de #FlairBookClub en #FlairBingeClub tippen we je al met plezier de leukste boeken, films en series. Maar natuurlijk mogen we ook de gamers en fans van gezelschapsspellen niet vergeten! Daarom introduceren we onze gloednieuwe Flairrubriek: #FlairGameClub, waarin we elke maand een ander spel tippen. We sluiten de maand februari af met ‘Kirby: Return to Dream Land Deluxe’.

ID-kit:

• Leeftijd? 7+
  • Aantal spelers? 1 tot 4
  • Spelconsole? Nintendo Switch

Wat is het doel van het spel?

‘Kirby Return to Dream Land’ is een remake van het populaire Wii-spel. Wanneer Magolors ruimteschip crasht, is het aan Kirby (en z’n vrienden) om alle onderdelen van het ruimteschip te vinden. Ondertussen neem je het op tegen verschillende vijanden. Wanneer je de verhaalstand hebt uitgespeeld, ga je met Magolor op avontuur om zijn magische krachten terug te krijgen.

Hoe werkt het?

Je gaat in je eentje of met vrienden aka andere Kirby’s of z’n vrienden op avontuur doorheen Dream Land. Onderweg versla je vijanden, leer je nieuwe krachten en verzamel je telkens nieuwe onderdelen van Magolors schip. Speel level per level uit tot je uiteindelijk alles gevonden hebt.

Waarom wil je het absoluut spelen?

Eerst en vooral: omwille van de roze held Kirby natuurlijk! Die is niet alleen überschattig maar ook heel krachtig. Het spel is qua visuals kleurrijk en mooi en de muziek maakt je meteen vrolijk. Dankzij Kirby’s kopieerkracht neem je ook allerlei spannende skills over: van zwaardvechten tot blaadjesschieten. Of zuig andere vijanden en voorwerpen op en schiet ze af als projectielen. Je komt ook in allerlei verschillende omgevingen terecht, wat het alleen maar interessanter maakt. Doorkuis snikhete woestijnen of glijd van ladder tot ladder om door het level te geraken.

Daarnaast is dit avontuurlijke platformspel is niet alleen héél leuk om in je eentje te doen, maar ook perfect om met één tot drie vrienden thuis op de bank gezellig samen te spelen of als fijne game voor datenight met je lief. Je medespelers kruipen in de huid van Kirby, in een andere kleur of een van z’n vrienden zoals King Dedede, Meta Knight en Bandana Waddle Dee.

Ben je de missie even beu? Het spel bevat niet alleen tal van levels, maar ook minigames die je in Magisch Magoland speelt en het des te leuker maken. Zo verzamel je extraatjes zoals grappige maskers. Perfect voor wie graag afwisselt! Als je dit wenst kan je dankzij Magolor trouwens ook gebruikmaken van energiedrankjes. Val je te pletter? Dan is hij er ook om je te redden!

Wil je één spel in je eentje spelen, het andere met je lief en nog een andere met je vriend(inn)en? Je kan tot drie bestanden tegelijk openen. Handig! Hoe dan ook is het een vrolijk, gemakkelijk spel voor iedereen: beginners en gevorderden, m/v/x en jong en oud!

‘Kirby Return to Dream Land Deluxe’ shop je hier voor € 56,99. Twijfel je nog? Download dan hier de gratis demo!

' ' ' '