Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Yogas Design via Unsplash

2021 kwam zonder twijfel met het meest originele dating accessoire ooit...

Dit waren dé Tindertrends van 2021

Annelies Hart

Vorige week zag je overal Spotify Wrapped passeren, maar Spotify is niet de enige app die een overzicht maakt op het einde van het jaar. Ook Tinder waagt zich eraan met ‘Tinder Year in Swipe’. Geen zorgen, je gênante openingszinnen staan er niet tussen. Maar er komen wel enkele nieuwe trends naar boven.

Datingapps waren sowieso al erg in trek, maar sinds het coronavirus ons allemaal in de ban houdt, kunnen we er niet meer om heen. Wat is er uiteindelijk meer coronaproof dan in je ééntje op je kamer te liggen swipen? In 2021 was Tinder bij velen dus opnieuw een graag gezien toevluchtsoord wanneer ze nood hadden aan (leuke) gesprekken, nieuwe contacten, bevestiging, een relatie of (wanneer het weer mocht) casual seks.

Met het einde van het jaar in zicht, ging Tinder dus op zoek naar de grootste trends op de app. En daar kwamen een paar verrassende weetjes uit.

Emoji van het jaar: de side eye

In 2019 gebruikte iedereen ijverig de face palm emoji en vorig jaar wisten we het allemaal even niet meer goed en gebruikten we die emoji waarbij het mannetje/vrouwtje in wanhoop de armen omhoog houdt.

Dit jaar zijn Tindergebruikers iets meer naar de sneaky kant gegaan, want de side eye wint de race. De emoji werd maar liefst 40% meer gebruikt in Tinderbio’s. Of het een sexy blik, een uiting van scepticisme of het begin van een eye roll is, laten we in het midden.

Videogesprekje?

Met al die lockdowns en quarantaines is in het echt afspreken niet meer zo vanzelfsprekend als het ooit was. Maar dat zorgt wel voor een nieuwe trend volgens Year in Swipe. Videodates werden de nieuwe first dates. Het woord ‘video call’ werd dan ook 52% vaker gebruikt in Tinder bio’s. Dat is eens wat anders dan je grootte en een foto met een vis.

Dating essential: het vaccin

Een hoogtepunt in het afgelopen coronajaar was zonder twijfel het vaccin waar iedereen al even op zat te wachten. En natuurlijk de versoepelingen die daaraan vastzaten en ervoor zorgden dat je plots wel op echte date kon met je match.

Het is dus niet gek dat het vaccin een ‘sexy’ accessoire werd op de datingapp. Tinder maakte zelfs een heuse vaccinbadge zodat je meteen kon zien of iemand zich had laten prikken of niet. ‘Vaxxed’ in je bio zetten, werd opeens de beste openingszin.

Tinder

Van rolschaatsen tot koken

Op eerste date gaan in een café is officieel passé, volgens Tinder dan toch. Afgaande op de bio’s van de online daters, blijkt dat originele activiteiten helemaal in zijn. Koken, escaperooms, pretparken... zolang het maar geen biertje op vrijdagavond was.

‘Rolschaatsen’ werd trouwens 51% vaker vernoemd in bio’s. Als daar maar geen ongelukken van komen!

Olivia Rodrigo en Justin Bieber

Als je niet weet waar je over kan babbelen met je kersverse match, is muziek altijd een goede ijsbreker. Tinder is zich daar natuurlijk van bewust en voegde dan ook de feature toe om muziek te delen op de profiel.

De meest gebruikte nummers? ‘good 4 u’ van Olivia Rodrigo en ‘STAY’ van Justin Bieber. Hopelijk is dat eerste geen boodschap naar je potentiële nieuwe lover...

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

FLAIR STORIES

Partner Content

' ' ' '