Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Instagram @robynlawley

#wearemorethanourbodies.

Modemerk spot op geniale wijze met Victoria’s Secret en de onrealistische maatjes van hun Angels

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

Het Britse modemerk Simply Be wil vrouwen aanmoedigen om van zichzelf te houden. Om hun boodschap  #wearemorethanourbodies kracht bij te zetten, lieten ze diverse vrouwen poseren.


Terwijl we overal lezen en horen dat je geen maatje 34 hoeft te hebben om als mooi bestempeld te worden, loopt de mode-industrie helaas toch nog steeds een beetje achter. Populaire merken zoals Victoria’s Secret houden zich krampachtig vast aan het klassieke schoonheidsideaal – lees: dun, dunner, dunst – en laten steevast magere modellen op hun catwalk paraderen

‘We zijn allemaal Angels’


Simply Be is een Brits modemerk dat keihard ingaat tegen dat surrealistische ideaalbeeld van het vrouwenlichaam. Ze lanceren de slogan #wearemorethanourbodies en riepen de hulp in van verschillende modellen om die boodschap kracht bij te zetten met een sprekende campagne. Als duidelijke steek naar de Angels van het bekende lingeriemerk gaven ze de vrouwen van verschillende afkomst, leeftijd en maat de kenmerkende grote vleugels.

Robyn Lawley (zesde van links op de foto onderaan) is een van die modellen. Volgens Victoria’s Secret is de schoonheid ‘te dik’, maar zelf trekt ze zich daar gelukkig niks van aan. ‘Dank je Simply Be voor de diversiteit‘, schrijft ze onder de foto van de Simply Be Angels. ‘Ik voelde me geweldig zo omringd door prachtige, hilarische en sterke vrouwen. We zijn allemaal Angels.’

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

‘Hier zijn onze Angels in volle glorie’, schreef het merk onder de video van hun campagne. Daarin tonen vrouwen dat iedereen trots mag én moet zijn op haar lichaam. Het merk wil ook meegeven dat we als vrouw veel méér zijn dan alleen ons lichaam. ‘Mode moet niet discrimineren, maar ons empoweren‘, aldus Simply Be.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."


Ook Hayley Hasselhoff, de 26-jarige dochter van de bekende acteur David Hasselhoff, schaarde zich achter deze krachtige boodschap dat schoonheid niks te maken heeft met gewicht of je kledingmaat. ‘Zelfvertrouwen komt van binnenuit’, aldus de blondine. ‘En schoonheid komt voort uit de kracht van onszelf lief te hebben.’ Ze sloot haar post af met de alleszeggende hashtag #wearemorethanourbodies. Amen!

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."


 

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '