Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Het bedrijf greep meteen in.

‘Tja, blijf dan dik’, zogezegde medewerker Herbalife gaat volledig de mist in tijdens zoektocht naar nieuwe klanten

De redactie

De Vlaamse Lara kreeg eind augustus een compleet ongepast bericht via Facebook. Een zogezegde medewerker van Herbalife ging op een grove manier op zoek naar potentiële klanten. Maar zijn toontje schoot bij Lara duidelijk in het verkeerde keelgat. En dat begrijpen wij maar al te goed!


Herbalife probeert al enkele jaren de levensstijl van mensen aan te passen door middel van betere voeding. Het bedrijf wordt steeds populairder, maar onlangs lagen ze serieus onder vuur na een ongepast bericht op Facebook.

Onprofessionele houding


De coaches van Herbalife verkopen de producten en ondersteunen hun klanten waar nodig. Als ze meer klanten willen, moeten ze daar zelf voor zorgen. En dat kan onder andere via Facebook, maar de manier waarop de medewerkers hun klanten aanwerven, is niet altijd even beleefd. Daar is onderstaand gesprek het perfecte voorbeeld van.

Lara was niet opgezet met deze woorden en stuurde het gesprek naar de Facebookpagina van Herbalife. Het bericht ging meteen viraal en de vrouw kreeg duizenden steunberichten toegestuurd.

Reactie Herbalife


Herbalife schrok van dit bericht en greep meteen in. Ze excuseerden zich en namen ook al contact op met Lara. ‘We hebben al onze databanken nagekeken en deze persoon is geen medewerker van Herbalife. Het lijkt ons om een vals profiel te gaan’, vertelde het bedrijf aan ‘Het Nieuwsblad’.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

FLAIR STORIES

Partner Content

' ' ' '