Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
new in

Van een memorabele fancollectie tot een nieuw vintage shopadresje!

NEW IN: 5 leuke nieuwtjes uit modeland die je zin geven in het nieuwe schooljaar

Chloë Foubert
Chloë Foubert Modejournalist

Krijg jij het spontaan warm als er weer een nieuwe collab wordt aangekondigd? Of snuister jij dagelijks je favoriete webshops af op zoek naar leuke hebbedingen? Dan heb je als modefan zonet het juiste artikel aangeklikt, want met ‘New In’ tipt moderedactrice Chloë je de leukste nieuwtjes uit modeland!

Happy vibes

De vrolijkste collab van het moment vind je zonder twijfel in Maasmechelen Village. De smiley-emoji bestaat vijftig jaar en die verjaardag gaat niet onopgemerkt voorbij. Op het menu: leuke pop-ups in de Village, een levensgroot Manneken Pis-installatie mét smiley en uiteraard een themacollectie met een exclusieve rugzak en ultravrolijke back to school-accessoires. Ideaal dus als je met je hoofd nog bij je memorabele vakantie zit en alle positiviteit op de werkvloer kan gebruiken. Het leukste nieuws? De volledige opbrengst wordt geschonken aan Make-A-Wish.

Smiley
© Laïs Van Gestel © Laïs Van Gestel

Groene lingerie

De perfecte beha? Die geeft jouw borsten de juiste steun en bezorgt jou een krachtig gevoel. Het is al langer de missie van Hunkemöller, maar het lingerielabel wil nu ook hetzelfde doen voor het milieu. Een beha kan uit maar liefst vijftig afzonderlijke componenten bestaan en dat is een van de redenen waarom het niet eenvoudig is om het duurzaam te maken.

De gloednieuwe Josefina-capsulecollectie is dan ook hun meest duurzame tot nu toe. Het kant is 100 % gerecycleerd en gemaakt van gerecycleerd nylon en elastaan. Ook de gewatteerde cups bestaan uit 100 % gerecycleerd polyester. Voor elk onderdeel is er dus gezocht naar een duurzamer component, en die zoektocht is nog maar het begin van Hunkemöller’s groene reis.

Hunkmöller

Fancollectie

Het begon allemaal in 2009 met de gele boxer: een nuchter antwoord op dure merkkleding waarmee Zeeman liet weten dat goede kleding helemaal niet duur hoeft te zijn. De onderbroek werd een hype, kreeg een stortvloed aan publiciteit en is inmiddels een echte reclameklassieker. Dit jaar bestaat de Zeeman-fancollectie al 12,5 jaar. En om dat te vieren brengt de textielketen de meest succesvolle helden van vroeger opnieuw uit.

De jubileumcampagne gaat letterlijk terug in de tijd. In de nostalgische campagnebeelden zien we de verschillende klassiekers dan ook terugkomen in ongemakkelijke, maar grappige familiekiekjes. Alle items komen in de opvallende gele en blauwe kleuren of met het iconische logo. Ook Zeemans cultheld matroos Koos is speciaal voor dit feestje even terug te zien op de nieuwe sweaters, pyjama’s en sportondergoed. De collectie wordt trouwens vandaag gelanceerd, dus snel zijn is de boodschap.

Vintage schatten

Wie in het Genste woont heeft hoogstwaarschijnlijk al eens van Just Waldo gehoord. Het tweedehands- en vintageplatform biedt nu al een jaartje de leukste selectie tweedehandskleding aan, en dat tegen betaalbare prijzen. Grécie, oprichter van Just Waldo, is nu klaar voor een volgende stap en opent aanstaande maandag een pop-up in de Nederkouter. Zo hoopt ze nog meer mensen kennis te laten maken met de stijl en kwaliteit van haar unieke stukken.

Goed om te weten: je kan de pop-up ontdekken van 5 tot 18 september op Nederkouter 11 in Gent, en is elke dag open van 10 tot 19 uur.

just waldo

Sporty spices, unite!

Op 1 september nemen we vaak het voornemen om wat meer te sporten, om er dan uiteindelijk niks van terecht te brengen. Een gloednieuw sportoutfitje kan gelukkig wonderen doen voor je motivatie, en daar heeft MAY alvast de geknipte oplossing voor: een sportcollectie in snoepkleurtjes die je zowel op als naast het sportveld kan dragen. Wij zien ons in die sweaters zelfs naar het werk vertrekken.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '