Home Lifestyle Body 5 tips om meer te sporten als je een drukke levensstijl hebt

5 tips om meer te sporten als je een drukke levensstijl hebt

Heb jij nood aan meer beweging, maar vind je er de tijd niet voor? Deze tips helpen je op weg.

Zou jij graag wat meer sporten, maar heb je er gewoon de tijd niet voor? Probeer dan eens om goed naar je schema te kijken. Er zijn heel wat manieren om toch wat meer te bewegen zonder dat je er uren tijd voor moet vrijmaken.

1. Plan enkele vaste momenten in

Neem in het weekend je agenda bij de hand en kijk waar je komende week nog een gaatje hebt. Plan hier vervolgens een sportsessie in net zoals wanneer je bijvoorbeeld een tandartsafspraak zou inplannen. Een vast moment inplannen, helpt vaak als je een druk schema hebt. Zo blijft je week georganiseerd en kan je makkelijk een overzicht bewaren.

2. Benut de reistijd naar je werk

Ga je elke dag met de bus of met de metro naar het station om vervolgens de trein te nemen? Probeer dan eens om een paar dagen per week te voet of met de fiets te gaan. Zo heb je meteen wat extra beweging zonder dat je er echt meer tijd voor hoeft vrij te maken.

3. Zoek iets dat past bij jouw schema en levensstijl

Heb je geen tijd om een uur te sporten of om over en weer naar de fitness te rijden? Ga dan eens een halfuurtje joggen. Als dertig minuten nog te lang is, kan je altijd opteren voor HIIT oftewel high-intensity interval training. Hier ga je minder lang sporten, maar wel aan een hogere intensiteit.

4. Ga voor meerdere, kortere momenten

Voel je niet schuldig als je eens een dag niet gesport hebt. Als je op regelmatige basis in beweging bent, mag je gerust een dagje in de zetel liggen. Ook als je maar drie keer per week actief bezig bent, zal je beetje bij beetje resultaten zien.

5. Alle beetjes helpen

Zit je een hele dag binnen achter je bureau? Probeer dan om tijdens de middag een korte wandeling te maken. Je kan een stuk meer bewegen door enkele kleine veranderingen door te voeren. Neem bijvoorbeeld ook de trap in plaats van de lift. Als je maar je hartslag een beetje naar omhoog krijgt.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.