Niet alleen Flair moedigt met haar start-upwedstrijd beginnende ondernemers aan om een eigen zaak te beginnen, ook Amways nieuwste campagne #TellHer stimuleert Belgische vrouwen om de sprong te wagen. En dat kunnen wij alleen maar toejuichen!
Naar aanleiding van Nationale Vrouwendag afgelopen weekend lanceerde Amway zijn nieuwste bewustmakingscampagne #TellHer. Met die campagne wil de organisatie Belgische vrouwen aanmoedigen hun droom om een eigen bedrijf op te starten waar te maken. En laat dat nu net zijn wat wij met onze start-upwedstrijd – waarvan de winnaar trouwens nu donderdag bekend wordt gemaakt – ook proberen te doen.
Voor de campagne deed Amway beroep op vijf Belgische onderneemsters die maar al te graag hun verhaal delen in een video. Want wat blijkt uit een studie die Amway jaarlijks voert in 44 landen? Maar liefst 80 % van de Belgische vrouwen zou maar al te graag zelf iets ondernemen. Slechts 32 % ziet zichzelf ook daadwerkelijk iets opstarten. ‘Het grootste obstakel voor een vrouw die zich vandaag wil lanceren, is zijzelf,’ klinkt het bij Florence Blaimont, CEO van het netwerk voor vrouwelijke ondernemers WonderFul Women.
Het grootste obstakel voor een vrouw die zich vandaag wil lanceren, is zijzelf.
‘Ze moet vertrouwen leren hebben in zichzelf en haar capaciteiten, en daar gaat wel wat tijd over. Bovendien, als je twijfelt aan jezelf en de maatschappij vrouwen niet noodzakelijk tot het ondernemerschap aanmoedigt, speelt de entourage een cruciale rol.’ En dus probeert Amway met #TellHer niet per se twijfelende vrouwen te overtuigen, maar wel vrienden en familie om hen te steunen in hun project. Want het zijn net zij die belangrijk zijn om dat laatste duwtje in de rug te geven.
Lees ook: