Home Lifestyle REVIEW: ‘You know you love me, houdt Gossip Girl vol. Ik zou...

REVIEW: ‘You know you love me, houdt Gossip Girl vol. Ik zou daar niet zo zeker van zijn.’

Redactrice Eline bekeek de eerste afleveringen van de 'Gossip Girl'-reboot.

gossip girl
© HBO

In 2012 namen we afscheid van ‘Gossip Girl’. Op het moment dat de laatste aflevering uitkwam, was het volgen van het upper class leventje van Serena en Blair al een paar seizoenen een opdracht geworden. Toch besloot HBO het verhaal verder te zetten met een reboot. We hadden misschien moeten weten dat dat geen geweldig idee was.

Kijk, dat is nu net het leuke aan nostalgie. Je herinnert je vooral de goede dingen. Als ik de voorbije jaren aan ‘Gossip Girl’ dacht, zag ik Chuck die met een sexy smize ‘I’m Chuck Bass’ fluisterde, de kledij die ik toen zo geweldig vond, de ‘three little words’-scène tussen Blair en Chuck, de spannende cliffhangers en natuurlijk Dorota. Allemaal positieve dingen dus. Nu de eerste afleveringen van de reboot mijn geheugen hebben opgefrist, herinner ik me ook de andere kant. Hoe ik me verschrikkelijk kon storen aan Serena’s pruilmondje wanneer ze over haar toeren was, bijvoorbeeld. Of het feit dat ‘Gossip Girl’ eigenlijk maar drie seizoenen lang echt goed was en daarna flink bergaf ging, iets wat te merken was aan de kijkcijfers. In het laatste seizoen haalde de reeks soms minder dan een miljoen kijkers per aflevering in de Verenigde Staten, terwijl er op het hoogtepunt 3,4 miljoen Amerikanen keken. Blijkbaar hadden velen niet datzelfde doorzettingsvermogen als ik om zich door de laatste seizoenen te slepen, alleen maar om de onthulling van Gossip Girl mee te maken.

Wil je verder lezen?
Meld je dan aan of maak hieronder gratis een profiel aan. Zo krijg je toegang tot al onze verhalen. Veel leesplezier!
Maak een gratis profiel aan in nog geen minuut