Home Lifestyle Body Maken foodfoto’s op Instagram ons dikker? Deze fitnessblogster beweert van wel

Maken foodfoto’s op Instagram ons dikker? Deze fitnessblogster beweert van wel

Overdaad schaadt, en dat maakt deze fitnessblogster nog maar eens duidelijk.

Naast selfies zijn foodfoto’s ongetwijfeld één van de populairste posts op Instagram. Rijkelijk gevulde smoothiebowls, een berg American pancakes of havermout bedekt met fruit, noten, zwarte chocolade en een lepel pindakaas als het even kan: het lijkt gezond, maar dat is het niet altijd. Fitnessblogster Amanda Meixner waarschuwt zelfs dat we er alleen maar dikker van zouden worden. Terecht?

Een saaie kom havermout levert wellicht niet al te veel likes op, dus pimpen we onze kommetjes met een heleboel lekkers. Helemaal verkeerd, vindt fitnessblogster Amanda Meixner, want die extraatjes zouden er alleen maar voor zorgen dat we niet alleen meer, maar ook calorierijker eten. En we weten allemaal wat er met die overbodige calorieën gebeurt…

‘Only for the gram’

En dus deelt Meixner op haar Instagramaccount plaatjes om dat probleem duidelijk te maken. Zo zet ze een Instagramwaardige kom havermout tegenover een uitgebalanceerde portie, geeft ze inspiratie voor gezonde snacks of verduidelijkt ze dat homemade cookies wel degelijk betere voedingsstoffen bevatten dan de koekjes die je in de winkel koopt – ook al bevatten ze dezelfde hoeveelheid calorieën. ‘Even serieus, ik heb me er in het verleden ook schuldig aan gemaakt’, geeft ze eerlijk toe onder een foto. ‘Maar wanneer je je eten er extra mooi wil laten uitzien en over the top gaat alleen maar voor Instagram, heb je vaak veel te grote en zware porties.’ Overdaad schaadt, en dat maakt deze fitnessblogster nog maar eens duidelijk.

The moment when people post oatmeal and they’re like “kept it super simple today” and it’s like caramel chocolate, matcha toffee coffee oats with cocoa nibs, star fruit, bewitched peanut butter with bananas captured in the trees of Narnia 🤣💫 . In all seriousness, I’ve been guilty of this before! When you try to make your food extra pretty & overkill for the gram but really it’s way out of portion ❤️ More info below: . Lower cal oatmeal: 1/2 cup cooked steel cut oats 1/2 cup strawberry halves 1/4 cup blueberries 20g chocolate Cinnamon + stevia . Higher cal oatmeal: 1 cup steel cut oats 1 cup strawberry halves 1/2 cup blueberries 20 g chocolate 1 protein cookie Cinnamon + stevia . Inspired by @fit_pham . . . . #healthfood #oatmeal #cleaneatingforlife #oats #cleaneatinglifestyle #porridge #cleaneatingaddict #livinghealthy #cleaneatingdiet #cleaneatingjourney #cleaneatingrecipe #cleaneatingchallenge #cleaneatingideas #gettinghealthy #wholefood #veganbreakfast #healthybreakfast #realfood #peanutbutter #overnightoats #banana #cleaneats #cinnamon #chiaseeds #breakfast #blueberries #foodgram #strawberries #frühstück

A post shared by Amanda Meixner (@meowmeix) on

Love this post by @the_fitness_dietitian! So important to think about the quality of your food, not just the calories. Follow her for more posts like these. Info on this post below: . WHY NUTRIENTS COUNT MORE THAN CALORIES‼️ . . Don't get me wrong, if you eat too many calories, you'll gain weight, you don't need to be Einstein to know that 😆 However, for successful weight loss, you need to tweak your macros too ✔️ . . . Both cookies have the exact same calories. HOWEVER – Both cookies are made up of very different things 😏😉 . . The left cookie has slightly less carbs & lower GI carbs than the right. It also has more protein & more fibre than the right cookie. So why then will this left cookie be more helpful for weight loss 🤔🤔 . . Let's talk about carbs. Low GI carbs release energy slower keeping blood sugar levels more stable & help to keep you fuller for longer 👌🏼Oats are a great source of carbs as they also help to lower blood cholesterol levels as they contain a special active ingredient called beta-glucan 😎The cookie on the right has high GI carbs which releases energy faster into the blood stream meaning you'll be hungrier quicker 🙁 . . What's the deal with protein. Protein supports your muscle stores which support your metabolism 👌🏼The better your metabolism, the better your weight loss 😏 An even spread of protein through out the day is essential to help you stay fuller for longer 🙃 . . Let's talk about fibre & weightloss. Fibre provide bulk & satiety to your meals – aka it's makes you feel fuller for longer. Fibre is essential for weight loss as it slows the digestion of your food helping you feel satisfied for longer ✔️ The cookie on the right has zero fibre meaning your bowels won't like you & you'll feel hungrier quicker 😒 . . . . #portioncontrol #cookie #calorie#chocolate #weightloss #eatright#educateyourself #fuelyourbody#nutrientsnotcalories . . . . . . . . #yummy #macros #portiondistortion#healthyrecipe #fitfood #bbg #eeeeats#cleaneating #servingsize#eatthisnotthat #youarewhatyoueat#eatgoodfeelgood #caloriecounting#healthy

A post shared by Amanda Meixner (@meowmeix) on

Healthy swaps add up! . Love this post by @collegenutritionist. Info below: . Craving lettuce wraps this week! 🥙🌮 You can save a lot of cals by switching to lettuce wraps (even, often, if you bulk up on the insides & toppings! 😋) . Now, of course, calories aren’t the only important piece of nutrition information- watching calories depends on your personal needs & goals! However, by making this switch you can ALSO cut back on refined starches from the white flour, which I do recommend! Vary your choices through the week to get a range of health benefits 🙌🏼 • • . #weightlosshelp #weightlosscommunity#classof2018 #rd2be #dietitian#shreddingforthewedding #foodblogging#tiubride #mindbodygram #foods4thought#iamwellandgood #thechalkboardeats#lowcarbdiet #lowcarblife #lowcarbs#studybreak #bbgfood #CHAARG#thenewhealthy #tiumeals #lunchideas#worklunch #organized #organizing#studybreak #tiuapproved #bbgbride#sheddingforthewedding #healthyswaps

A post shared by Amanda Meixner (@meowmeix) on

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.