Home Lifestyle Body #FITINABIT: 5 ideale oefeningen voor beginners

#FITINABIT: 5 ideale oefeningen voor beginners

De allerbeste work-out voor couchpotato's om mee te starten of als opwarming voor fitgirls.

Deze 5 oefeningen zijn ideaal als je begint met sporten of als opwarming. Ze zijn helemaal niet moeilijk, je kan ze overal doen, ze trainen je hele lichaam én je hebt er niets voor nodig. Helemaal couchpotato-proof!

1 / 15
1. Plank op de knieën
2. Russian twist (deel 1)
2. Russian twist (deel 2)
2. Russian twist (deel 3)
3. Burpee (deel 1)
3. Burpee (deel 2)
3. Burpee (deel 3)
3. Burpee (deel 4)
3. Burpee (deel 5)
4. Pompen op knieën (deel 1)
4. Pompen op knieën (deel 2)
4. Pompen op knieën (deel 3)
5. Jumping jacks (deel 1)
5. Jumping jacks (deel 2)
5. Jumping jacks (deel 3)
1. Plank op de knieën
1. Plank op de knieën

Ga op je knieën zitten, plaats je ellebogen mooi onder je schouders en leun op je onderarmen. Zorg ervoor dat je romp een mooie rechte lijn vormt en dat je rug zeker niet hol is. Span je buik- en bilspieren goed aan. Je kan starten met 10 seconden planken en 10 seconden rust. Probeer dat op te bouwen naar 60 seconden planken en 10 seconden rust, en doe dat driemaal na elkaar.

2. Russian twist (deel 1)
2. Russian twist (deel 1)

Ga met je knieën gebogen op je achterste zitten en zet je hielen op de grond. Je tenen wijzen naar de lucht. Leun licht naar achteren en hou je rug recht. Ga met beide handen zo ver mogelijk naast je lichaam en kijk mee.

2. Russian twist (deel 2)
2. Russian twist (deel 2)

Doe dat zowel naar links- als naar rechtsachter.

2. Russian twist (deel 3)
2. Russian twist (deel 3)

Start met 10 Russian twists en bouw stilaan op naar 20 twists. Herhaal die reeks 3 keer. Je zal het goed voelen in je zijdelingse buikspieren.

3. Burpee (deel 1)
3. Burpee (deel 1)

Maak een kleine sprong en gooi je armen in de lucht.

3. Burpee (deel 2)
3. Burpee (deel 2)

Ga naar beneden, buig door je knieën en zet je handen plat op de grond voor je voeten.

3. Burpee (deel 3)
3. Burpee (deel 3)

Spring met je voeten naar achteren, zodat je in pomphouding staat, en hou je rug mooi recht.

3. Burpee (deel 4)
3. Burpee (deel 4)

Kom weer recht door eerst opnieuw te hurken.

3. Burpee (deel 5)
3. Burpee (deel 5)

Spring dan opnieuw in de lucht en neem je armen mee. Start met 5 burpees en bouw op naar 10 stuks. Doe dat 3 keer na elkaar.

4. Pompen op knieën (deel 1)
4. Pompen op knieën (deel 1)

Ga op je knieën zitten en plaats je handen onder je ellebogen.

4. Pompen op knieën (deel 2)
4. Pompen op knieën (deel 2)

Laat je bekken zakken tot je lichaam op een rechte lijn komt te staan. Span je buik- en bilspieren goed aan. Je mag geen ‘hangmatje’ zijn, met andere woorden: je mag geen holle rug hebben. Kijk lichtjes naar voren, zodat je nek in het verlengde van je rug staat.

4. Pompen op knieën (deel 3)
4. Pompen op knieën (deel 3)

Ga een tweetal centimeter naar omlaag. Als dat goed gaat, kan je elke keer een beetje dieper proberen te gaan. Doe dat in het begin 5 keer en bouw op naar 10 keer. Herhaal die reeks 3 keer.

5. Jumping jacks (deel 1)
5. Jumping jacks (deel 1)

Spring in de lucht terwijl je je benen en armen opendoet.

5. Jumping jacks (deel 2)
5. Jumping jacks (deel 2)

Maak een explosieve beweging. Zorg ervoor dat je je armen en benen niet slap laat hangen. Span je spieren op en drijf het tempo op.

5. Jumping jacks (deel 3)
5. Jumping jacks (deel 3)

Start met 20 sprongen en bouw op naar 30 sprongen. Herhaal ook die reeks 3 keer.

Volg ons ook op onze Facebookpagina.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.