Home Lifestyle Body Yoga voor de couchpotato: 8 oefeningen die je kan doen voor de...

Yoga voor de couchpotato: 8 oefeningen die je kan doen voor de televisie

Namaste!

Voor wie graag z’n favoriete Telenetserie bingewatcht en tegelijkertijd met een strak lijf de zomer in wil, hebben wij de ultieme oplossing: sofayoga, ook bekend als yoga voor de couchpotato. Yogi Hayley Alexander van de Yoga Factory in Antwerpen toont je hoe je vanuit de zetel aan je conditie kan werken. Namaste!

1 / 8
Seated Prayer Twist
Downward Facing Dog
Butterfly
Seated Forward Bend
Seated Pigeon
Straddle
Take 5
Eagle
Seated Prayer Twist
Seated Prayer Twist

Met je handen in bidhouding breng je je ellebogen naar je buitenste knie, of dij als je al wat soepeler bent. Houd 6-8 ademhalingen vast en wissel dan van kant. Ideaal om de ruggengraat los te maken.

Downward Facing Dog
Downward Facing Dog

De Downward Facing Dog rekt en strekt je hele lichaam en opent je borstbeen. Tip: zorg dat je buigt vanuit je heupen, maar buig niet je rug.

Butterfly
Butterfly

De heup en de knieën stretchen doe je met de Butterfly. Deze yogapose dankt zijn naam aan het op en neer gaan van de knieën: wat – hopelijk – aan een sierlijk vlindertje doet denken. Hou je voetzolen tegen elkaar en je hielen zo dicht mogelijk tegen je lichaam aan en fladderen maar!

Seated Forward Bend
Seated Forward Bend

Bij de Seated Forward Bend is het de bedoeling om je benen te strekken en je tenen naar het plafond te wijzen. Buig vervolgens zo ver mogelijk naar voren. Indien je hamstrings pijn doen, is het aan te raden de knieën te buigen. Voelt je buik oncomfortabel, houd dan je benen iets uit elkaar. Buig altijd vanuit de heupen en maak zeker geen bolle rug!

Seated Pigeon
Seated Pigeon

Ga voor de Seated Pigeon op de rand van de zetel zitten en breng je benen in een hoek van 90 graden. Hou je rug kaarsrecht en je schouders op één rechte lijn. Vergeet niet om diep te ademen en plaats je rechterknie op je linkerbovenbeen.

Straddle
Straddle

Haal de prima ballerina in jezelf naar boven en waag je aan deze grand écart. De Straddle opent de heupen en stretcht de binnenkant van de dijen. Wanneer de zetel de juiste hoogte heeft, kan je je ellebogen erop laten rusten. Een kussen onder je achterste maakt de oefening ietsje makkelijker.

Take 5
Take 5

Pauzeer je serie en laat alle stress van de dag van je afglijden door gedurende 5 minuten in alle stilte en met gesloten ogen in kleermakerszit tot rust te komen. Woeeeesaaaa!

Eagle
Eagle

De Eagle is ideaal om je schouders en nek te stretchen. Kruis je rechterarm onder je linkerarm. Je linkerelleboog rust nu op je rechterelleboog. Kruis je handen en laat de handpalmen elkaar raken. Til je ellebogen ietsje op en strek je vingers uit. Deze pose vormt een supercombinatie van kracht, focus en evenwicht.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.