Home Lifestyle Body Met deze tips hou jij je voortaan wel aan je goede voornemens

Met deze tips hou jij je voortaan wel aan je goede voornemens

Volgend jaar beter?

Naar het einde van het jaar toe nemen we ons voor om na de jaarwisseling bepaalde dingen anders of beter te gaan doen. Maar als het erop aankomt zijn de meeste van ons die goede voornemens voor eind januari alweer vergeten. 5 tips om volgend jaar écht de beste versie van jezelf te worden.

1. Wees concreet

Een concreet doel voor ogen houden werkt nu eenmaal veel beter. Wil je bijvoorbeeld minder vlees eten? Kies dan een vast aantal dagen per week waarop je vegetarisch eet. Of neem je je voor om je vriendinnen vaker te zien? Streef er dan naar om bijvoorbeeld twee keer per maand met hen af te spreken.

via GIPHY

2. Vind een buddy

Met twee is altijd beter dan alleen. Zoek een vriend of vriendin die hetzelfde voornemen heeft, zo kunnen jullie elkaar motiveren om vol te houden. Wil je volgend jaar meer gaan sporten, dan is een trouwe sportbuddy vinden de eerste stap richting je einddoel.

via GIPHY

3. Sharing is caring

Je goede voornemens delen op Facebook of Instagram is een slimme zaak (zélfs als het je voornemen is om minder sociale media te gebruiken). Door je streefdoel te delen met de wereld ben je automatisch wat strenger voor jezelf. Wanneer je vrienden en volgers op de hoogte zijn, kunnen ze je bovendien een hart onder de riem steken wanneer je even niet zo goed bezig bent.

4. Wees niet te streng voor jezelf

Een uitschuivertje is menselijk en goede voornemens zijn alleen maar vol te houden als je af en toe ook eens mag zondigen. Heb je een dagje fitness overgeslagen of een glas wijn gedronken wanneer je je had voorgenomen om dat niet te doen? Blijf er dan niet te lang bij stilstaan en neem je voor om het morgen weer beter te doen.

via GIPHY

5. Heb geduld en wees realistisch

Wees realistisch bij het vooropstellen van je doelen en wees vooral ook geduldig bij het bereiken ervan. Hoewel het goed is om met volle moed ergens aan te beginnen, leg je de lat toch beter niet te hoog voor jezelf. Doe het liever stap voor stap en werk zo naar je einddoel toe.

Kook je bijna nooit zelf en neem je je voor om dat vanaf volgend jaar wel te doen, maak jezelf dan niet wijs dat je in januari iedere dag van de week zal koken. De kans is heel groot dat je het zo nog geen twee weken volhoudt. Begin bij het begin en neem jezelf bijvoorbeeld voor om drie keer per week achter het fornuis te staan. Merk je na een maand dat dat haalbaar was, dan kan je er de volgende maand nog een dagje bijdoen.

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.