Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Enkele maanden geleden prijkte er ook al een model met okselhaar op hun Instagramaccount.

Nike pakt uit met realistische paspoppen en krijgt niks anders dan lof

We zien steeds meer modellen met realistische maten tijdens het online shoppen en het ziet ernaar uit dat dit ook in de winkels aan het veranderen is. Nike heeft namelijk in zijn flagshipstore enkele nieuwe mannequins neergezet en die zien er een tikkeltje anders uit dan we gewoon zijn.


Onze maatschappij is heel divers en dit zien we ook steeds meer terug in de modewereld. Zo worden er steeds minder foto’s bewerkt en kiezen retailers ook meer voor modellen die er realistisch uitzien. Een trend die zich nu ook doorzet in de sportwereld. Nike toont in zijn flagshipstore in Londen namelijk ook kledij op paspoppen die geen maatje 34 hebben of op poppen met een fysieke beperking.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."

Nu is Nike niet het eerste merk dat voor meer realistische mannequins kiest. Toen Missguided in 2016 voor het eerst een winkel opende in Londen kozen zij voor paspoppen die eruitzagen zoals hun klanten en niet zoals het ideaalbeeld.  Ook het warenhuis Debehnams gebruikt al jaren mannequins met maat 42 in hun winkels.

We hebben nog een lange weg te gaan voor verschillende lichaamstypes, huidskleuren en leeftijdsgroepen de norm worden in de modewereld. Maar als groter spelers zoals Nike dergelijke maatregelen nemen, zetten we elke keer een stap in de goede richting. Iets wat wij alleen maar kunnen toejuichen.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '