review heartstopper
© Netflix

De nieuwe Netflixserie is visueel ook heel aantrekkelijk, lees: kleurrijk én met leuke kleine illustraties.

‘””Heartstopper”” is een krachtig en hartverwarmend lgbtqia+-verhaal’

Elke maand tipt een van onze redactrices je een must-see. Een serie die je in een dag hebt uitgekeken of een film of documentaire die je maar niet loslaat. Redactrice Ysaline bekeek de nieuwe serie ‘Heartstopper’ via Netflix.

Waarover gaat ‘Heartstopper’?

‘Heartstopper’ is een Brits lgbtqia+-verhaal, gebaseerd op de gelijknamige grafische roman van Alice Oseman. Wanneer de zachtaardige Charlie en rugbyspeler Nick elkaar ontmoeten op de middelbare school, groeit hun onwaarschijnlijke vriendschap uit tot een onverwachte romance. Charlie, Nick en hun vrienden beginnen aan een reis van zelfontdekking en zelfacceptatie, en steunen elkaar terwijl ze uitzoeken wie ze zijn.

Personage in de spotlight:

Terwijl ik wachtte op het moment dat rugbyspeler Nick Nelson, gespeeld door ‘His Dark Materials’-acteur Kit ‘Pantalaimon’ Connor, ineens zijn ware aard zou laten zien en zich zou gedragen als een typische jock, was niets minder waar. Aflevering na aflevering was hij steeds zijn lieve, zachtaardige en beschermende zelf. En hoe meer hij zichzelf ontdekte, hoe meer ik hem apprecieerde. Het personage heeft het hart op de juiste plaats, komt op voor zichzelf en voor zijn geliefden en zijn groeiende band met Charlie Spring is heel puur en mooi om te zien.

© Netflix

Waarom moet je ‘m absoluut kijken?

Alleen al voor de rol van ‘The Crown’-actrice Olivia Colman als Sarah Nelson, de begripvolle en lieve moeder van Nick wil je kijken. Ze komt niet veel aan bod, maar als ze dat doet, word je helemaal warm vanbinnen. Het grootste deel van de cast is nog redelijk onbekend, maar een voor een barsten de acteurs van het talent.

© Netflix

Daarnaast is ‘Heartstopper’ een mooi, krachtig en hartverwarmend lgbtqia+-liefdesverhaal waar je heel vrolijk van wordt. En héél bingewatchwaardig. Je hebt ‘m in één ruk uit. De afleveringen duren ook maar zo’n halfuurtje, waardoor je een aflevering van de serie gewoon in je lunchpauze kan kijken. De serie is visueel ook heel aantrekkelijk, lees: kleurrijk én met leuke kleine illustraties. Dikke aanrader!

De acht afleveringen van ‘Heartstopper’ zijn te streamen via Netflix.

Meer #FlairBingeClub:

' ' ' '