In onze nieuwe rubriek #FlairBingeClub tipt een van onze redactrices je elke maand een must-see.

‘””Good Trouble”” is maatschappelijk relevant en lekker entertainend’

Elke maand tipt een van onze redactrices je een must-see. Een serie die je in een dag hebt uitgekeken of een film of documentaire die je maar niet loslaat. Redactrice Ysaline bekeek de eerste twee seizoenen van ‘Good Trouble’ en telt nu al af tot het derde seizoen op Disney+ Star staat.

‘Om even wat achtergrondinformatie te geven: ik wacht al sinds 2019 om “Good Trouble” te kunnen kijken. Ik volg de serie al bijna drie jaar op Instagram, en heb door verschillende foto’s en filmpjes te bekijken dus al heel wat spoilers gezien waardoor ik alleen maar meer wilde. Ik sprong dan ook een gat in de lucht toen Disney+ aankondigde dat we ook in België de serie zouden kunnen bingewatchen.’

Waarover gaat ‘Good Trouble’?

‘”Good Trouble” is een spin-off van “The Fosters” – een van mijn favoriete series – naast “The Vampire Diaries” natuurlijk – in mijn tienerjaren. Maar je hoeft “The Fosters” zeker niet gezien hebben om mee te zijn met het verhaal van “Good Trouble” (al raad ik het wel aan!).

Zussen Mariana en Callie Adams Foster, die als kind en tiener werden geadopteerd door Lena en Stef, staan centraal in het verhaal. Af en toe duiken ook oude bekenden op zoals hun moeders, en hun broers Jude, Brandon en Jesus. Ook Jamie (gespeeld door “Awkward”-acteur Beau Mirchoff!), met wie we op het einde van “The Fosters” kennismaakten, speelt een prominente rol in de reeks. Verder wordt de cast van “Good Trouble” aangevuld met nieuwe gezichten die een voor een een interessante rol spelen.

We volgen de levens van de twee zussen die net zijn afgestudeerd en klaar zijn om als jongvolwassene in het werkleven te stappen. Ze verhuizen samen naar Los Angeles, waar ze een kamer delen in The Coterie, een gebouw waar voornamelijk jonge twintigers gemeenschappelijk wonen. Callie, die als griffier werkt voor rechter Wilson, en Mariana, die aan de slag gaat als softwareontwikkelaar, ontdekken dat het leven van een volwassene niet altijd rozengeur en maneschijn is.’

Personage in de spotlight:

‘Het biseksuele personage Gael Martinez, gespeeld door acteur Tommy Martinez, heeft mijn hart gestolen. Niet alleen vanwege zijn looks (heb je die krullen en lach gezien?!), maar ook omdat hij opkomt voor de mensen die hij graag ziet, hij een heel getalenteerd kunstenaar is, en een speciale maar moeilijke band heeft met Callie. Ik hou van de dynamiek tussen die twee.’

Waarom moet je ‘m absoluut kijken?

‘De serie bevat maatschappelijk relevante thema’s, zoals Black Lives Matter, lgbtqia+ en ongelijkheid op de werkvloer. De serie is daarnaast heel entertainend om te zien. Liefde, seks, drama tussen zussen en huisgenoten, jonge vrouwen die hun plek zoeken in de wereld... Als twintiger is het fijn om te zien dat iedereen worstelt met het volwassen leven en het normaal is om gaandeweg fouten te maken. Het bevat heel wat levenslessen waar iedereen iets aan heeft. En het beste eraan is: er staan twee seizoenen op Disney+, het derde is al te zien in de Verenigde Staten en er werd ook al een vierde seizoen bevestigd. Véél bingewatchplezier dus!’

De eerste twee seizoenen van ‘Good Trouble‘ (alsook alle vijf seizoenen van ‘The Fosters’) zijn te zien op Disney+.

' ' ' '