Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Shutterstock

Herkenbaar?

9 op 10 Belgen leest enthousiast reclamefolders

We dachten dat het een raar kantje van onszelf was, maar bij rondvraag op de redactie blijkt dat we lang niet de enige zijn die maar al te graag in een reclamefolder duikt. Uit onderzoek van BD myShopi blijkt zelfs dat maar liefst 9 op de 10 Belgen enthousiast reclamefolders leest. En wij millennials nog het meest van al. Say what?!

Yep, dat lees je goed. Niet je oma of je opa, maar wij, millennials – de generatie tussen 18 en 35 jaar -, zijn degenen die maar al te graag onze neuzen in reclamefolders steken. En dan hebben we het echt over de papieren versie die je in je brievenbus krijgt. Slechts 3 % leest digitale folders.

 

In opdracht van BD myShopi werd een enquête uitgevoerd, waaruit blijkt dat maar liefst 92 % van de Belgen anno 2017 nog steeds enthousiast reclamefolders leest. En daar besteden we zo'n twintig minuutjes van onze tijd aan. Met stip op nummer één van meest gelezen folder: die van je supermarkt. Maar liefst 85 % geeft aan graag even door de supermarktpromoties te bladeren. Bij vrouwelijke lezers is dat zelfs 91%.

 

Entertainment

Verder blijkt nog dat vrouwen vooral graag folders van modemerken en decoratie- en meubelzaken lezen, terwijl mannen de voorkeur geven aan computer- en elektronicafolders. Naast aanzetten tot kopen, heeft de folder ook een entertainmentfactor: 58 % geeft aan dat ze het lezen van reclamefolders als ontspannen ervaren. Count us in!

 

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '