Home Body & Mind HELP, Ik pas niet meer in mijn feestjurk! 10 last minute tricks...

HELP, Ik pas niet meer in mijn feestjurk! 10 last minute tricks to the rescue

Valsspelen mag!

Belga
Oeps, zit je jurkje iets te krap voor dat eindejaars-feestje over drie weken? DO NOT PANIC. Met deze tien tips pas jij weer in dat jurkje tegen party o’clock!

STAP 1. JOUW TIJDELIJKE DIEET

1. Eerst water, de rest komt later

Moeten we dit écht nog een keer herhalen? Water zuivert je lichaam van afvalstoffen, stilt de honger, verbetert je vertering, bla bla bla. Just do – or better drink – it.

2. Geen korreltje zout

Water is een prima manier om het teveel aan sodium uit je lijf te drijven. Maar wat nog efficiënter werkt? Ge-woonweg geen extra sodium opnemen. En dat doe je door zout resoluut uit je pre- party-dieet te schrappen. Zout op de patatjes of op je eitje is namelijk de snelste weg naar een opgeblazen buik omdat het al je onnodige watergewicht ophoudt.

3. Niet-zo-fris-drank

Net zoals zout is frisdrank – of het nu light of full on sugar is – een rechtstreeks ticket naar Michelin-ville. Elk drankje waar prik in zit, geeft je gegarandeerd een opgeblazen look die je in een feestjurk kan missen als de pest. De enige oplossing? Een week lang cold turkey. Rehab. Dat geldt trouwens ook voor midweek boozing.

Ja, ook alcohol is een boosdoener, dus hou die glaasjes rode wijn en champagne strikt voor het weekend of voor speciale momenten. Wat je wel met liters naar binnen mag hijsen? Thee en mmmmmelk. Studies tonen aan dat melk drinken (en dus veel calcium en vitamine D opnemen) de ultieme trick is om de laatste kilo’s weg te werken.

4. Spice things up

Dat trager eten zelfs op korte termijn wonderen doet, is geen kwantumfysica. Maar het is wel makkelijker gezegd dan gedaan. Ons geheimpje? Spice things up. Hoe pikanter je recepten, hoe kleiner je hapjes en hoe vaker je pauzeert voor de volgende schep. Zo krijg je halfweg je bord al het gevoel dat je genoeg hebt. De truc is nu alleen om die andere helft in de koelkast te zetten.

5. Broodmager

Matcht je alleen-plat-in-de-ochtend-buikje niet met die sensuele bodycon-jurk? Vermijd dan even alle vormen van bewerkte voeding alsof het vleesetende monsters zijn. Dat betekent geen brood, cake, pasta, koekjes… tot het grote feest achter de rug is. Snelle koolhydraten blijven vlug plakken als vet en je krijgt er bovendien alleen maar meer honger van.

6. Viva vloeibaar

Juice bars en smoothieketens blijven als paddenstoelen uit de grond schieten. Met reden. Door een week lang minstens één vaste maaltijd te vervangen door een vloeibare plat du jour verlaag jij je calorie- en vetinname voldoende om die laatste twee of drie kilo kwijt te raken, terwijl je ook nog eens de nodige dosis fruit en groenten binnenkrijgt. Win-win-win-winsituatie.

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.