Home Body & Mind Deze slaapgewoontes saboteren een gezonde huid

Deze slaapgewoontes saboteren een gezonde huid

Doe jij deze dingen ook verkeerd?

Belga
Heb jij ook last van een te droge of juist te vette huid? Sta je geregeld op met puistjes die er gisteren zeker niet waren? Heb je een hele voorraad producten staan die niet schijnen te werken? Dan is het dringend tijd om je slaapgewoontes eens aan te pakken. Want zonder dat je het weet, help je daar je eigen huid mee om zeep.

De verwarming te hoog zetten

Gaan slapen in een té warme kamer is nooit een goed idee. Het zorgt ervoor dat de lucht in je kamer te droog wordt, en dat heeft ook effect op je huid. Die zal er snel ouder en afgeleefd uitzien. Als jij normaalgezien van je kamer een sauna maakt, kies je er nu dus beter voor om een extra deken te gebruiken.

Telefoneren in bed

Of je nu nog laat aan het roddelen bent met vriendinnen, of een spannend gesprek hebt met je boyfriend, telefoneren in bed zorgt ervoor dat je niet helemaal ontspannen bent als je gaat slapen.

Je gsm is ook een bron van bacteriën, en die wil je niet tegen je pas gewassen gezicht houden.

Te laat gaan slapen

Ja, je hebt het waarschijnlijk al vaak genoeg gehoord, maar op tijd gaan slapen is belangrijk. Je huid heeft namelijk minstens 7 uur nodig om te herstellen. Sorry dames, maar het is dus beter om die aflevering van 'Pretty Little Liars' uit te stellen tot morgen.

wijn

Alcohol drinken

Een glas wijn voor je gaat slapen, kan je zeker helpen om in slaap te vallen. Maar het zorgt er niet voor dat je slaap van goede kwaliteit is. Als je hebt gedronken, word je vaker wakker ’s nachts. We gaan je niet verbieden om je daily dose of wine te laten vallen, maar misschien moet je die gewoon een paar uurtjes vroeger drinken. 

Te warm douchen

Te warm douchen is nooit een goed idee. Ondanks het feit dat je onder water staat, zorgt het te warme water ervoor dat je huid niet genoeg gehydrateerd wordt. Neem dus beter een lauwe douche. Je huid zal je dankbaar zijn.

Niet op je rug slapen

Als jij een buik- of een zijslaper bent, ben je waarschijnlijk al dikwijls opgestaan met rimpels van de lakens op je gezicht. Je duwt je gezicht helemaal in je hoofdkussen, en dat kan ervoor zorgen dat je fijne lijntjes en rimpels krijgt.

Als je echt niet op je rug kan slapen, kan je al beginnen met je katoenen kussenslopen te vervangen door satijnen, die rimpelen minder.

masker

Je gezicht vergeten te wassen

Ja, ook na een lange night out, is het belangrijk dat je je make-up verwijdert. Als je dat ook maar één nacht vergeet, kan je last krijgen van puistjes.

Als je van jezelf weet dat je ’s avonds lui durft zijn, kan het handig zijn om een doosje met reinigingsdoekjes naast je bed te zetten zodat je niet nog eens extra naar de badkamer moet.

 

De verkeerde producten gebruiken

Een dagcrème is, zoals het woord het zelf zegt, voor in de dag. Er zitten veel producten in die ’s nachts niet nodig hebt, zoals SPF.

Je kiest ’s nachts beter voor aangepaste producten die focussen op een verzorgende en herstellende werking. 

Je haar los laten

Voor je gaat slapen een voedend masker in je haar doen, is altijd een goed idee. Wat minder slim is, is om je haar daarna los te laten. De productjes die je in je haar smeert, zijn minder goed voor je gezicht.

Je haar in een losse dot doen, zorgt er niet alleen voor de je gezicht gespaard blijft van vettige producten, maar ook dat je opstaat met een bos volumineuze krullen.

Je lakens niet verversen

Gezicht gewassen: Check! Propere pyjama: check! Verse lakens? Als je slaapt, zweet je, en dat kruipt in je lakens. Als je dus lang in dezelfde lakens slaapt, worden je poriën verstopt door je eigen afvalstoffen. Het is dus aangeraden om je lakens elke week te vervangen

Lees ook:

Deze dingen mag je niet doen voor je gaat slapen

Deze 10 dingen doen gezonde mensen voor het slapengaan

De 5 regels van een zuivere huid

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.