Home Body & Mind 5 x eten waar je moe van wordt

5 x eten waar je moe van wordt

Vraag je je soms af hoe het komt dat je na de middag snel moe wordt? Je favoriete lunch of snack kan hier veel mee te maken hebben. Onderstaande lekkernijen zullen er helaas voor zorgen dat je energieniveau daalt.

Wit brood

Als je koolhydraten eet, ga je beter voor bruin brood dan voor wit. Hetzelfde met witte rijst! Je mist net alle goede elementen zoals vezels waardoor je je sneller slap zal voelen. Ook zal je sneller honger krijgen met als resultaat dat je meer gaat eten.

Rood vlees

Rood vlees zoals een steak of een hamburger bevatten doorgaans veel vet. Het resultaat? Na de maaltijd voel je je dus vaak slaperig. Je lichaam heeft namelijk veel energie nodig om deze stoffen af te breken. Een betere keuze is een stukje zalm. Dit yummy visje is rijk aan omega 3 waardoor je je beter zal concentreren.

Kersen

Onderzoek heeft aangetoond dat kersen goed werken als een natuurlijk slaapmiddeltje. Kersen bevatten immers veel melatonine, een hormoon dat ons lichaam duidelijk maakt dat het bijna bedtijd is. Niet het meeste ideale vieruurtje dus.

Snoep

Kan er iemand asap gezonde snoepjes uitvinden? We zullen je eeuwig dankbaar zijn. Van de gewone versie zal je snel slaperig worden, zeker als je ze eet na de lunch. Skippen die dessertjes dus!

Koffie

Koffie om wakker te worden? Think again! Drankjes die veel cafeïne bevatten zorgen ervoor dat je sneller moe wordt. Ze geven je eerst een boost gedurende een paar uur, maar wanneer de cafeïne is uitgewerkt, voel je je vaak weer erg moe.

Lees ook:

Goedkoop gezond eten: het kan

8 x eten dat de honger weghoudt

4 dingen die je niet mag eten als je minder puistjes wil