Home Body & Mind 10 van de beste tips tegen een opgeblazen buik

10 van de beste tips tegen een opgeblazen buik

Van professionele ballerina's!

Belga
Heb je bij 't minste dat je eet een opgeblazen buik? Vervelend, maar gelukkig bestaan er een aantal trucjes om dat tegen te gaan. Wij gingen de mosterd halen bij enkele professionele ballerina's. In hun nietsverhullende tutu weten zij als geen ander hoe ze hun buik lekker plat kunnen houden.

Begin de dag met een hartig ontbijt

Heb je een dagje strand gepland en wil je geen opgeblazen buik in je bikini? Start de dag dan met een hartig ontbijt. Een eitje met een volkoren toast bijvoorbeeld. Dat bevat veel eiwitten en geeft je voldoende energie.

Geef jezelf genoeg tijd om te verteren

Ballerina's laten vier uur tussen een grote maaltijd en een optreden. Die uren zijn super belangrijk voor de vertering. Een pirouette draaien met buikkrampen of een opgeblazen buik is niet zo fijn. Pas hetzelfde principe toe als jij naar het strand trekt.

Eet bananen als snack

Bananen zijn een goed tussendoortje. Als je veel calorieën hebt verbrand van al dat beachvolleyballen, kan je met een banaan even bijtanken. Het is de perfecte snack om mee te nemen naar het strand.

Drink zoveel mogelijk water

Je bent het misschien al beu gehoord, maar het blijft ongelooflijk belangrijk. Water is niet alleen nodig om te hydrateren, het geeft ook energie en helpt bij de vertering van voedsel.

Combineer eiwitten met salade, niet met zetmeel

Eet je een stukje vlees als lunch? Combineer het dan met salade, niet met aardappelen of brood. In combinatie met salade is je lunch veel lichter verteerbaar.

Probeer pilates

Pilates versterkt je core of bovenlichaam. Veel ballerina's zweren erbij omdat het hen een platte buik zou bezorgen.

Eet zoveel mogelijk raw food

Kies indien mogelijk voor raw food of eten dat niet bereid is door middel van koken, bakken, braden, of een andere vorm van verhitting. Een summer roll met rauwe groentjes is een goed – en lekker! -voorbeeld. Het is een licht verteerbare snack waarbij je weinig kans hebt op een opgeblazen buik.

Eet dingen waarbij je je goed voelt

Laat je outfit je eten niet bepalen. In plaats van te focussen op wat je niet kan eten, focus je beter op dingen waarbij je je goed voelt. Als je 's ochtends normaal gezien zweert bij havermout met blauwe bessen en pecannoten, moet je die gewoonte niet gaan veranderen omdat je een bikini moet aantrekken.

Vermijd verwerkt en zoutig voedsel

Verwerkt voedsel bevat vaak veel zout. En zout is een grote boosdoener bij een opgeblazen buik. Het zorgt er namelijk voor dat je lichaam vocht vasthoudt. Je kan zelfs tot enkele kilo's meer wegen hierdoor.

Eet 'ontstekingswerende' voeding

Vette vis, bessen, groene bladgroenten,… Eet dingen waardoor je geen vocht ophoudt en waar je dus ook geen opgeblazen buik van krijgt.

Ook interessant

9 ingrediënten om makkelijk naar de wc te gaan

Deze 6 dingen eet je beter niet voor het sporten

5 tips om een blaasontsteking te voorkomen

5 van de meest vervelende vragen aan de gynaecoloog