Home Lifestyle Fatigué? Voici la posture à pratiquer quotidiennement sans effort

Fatigué? Voici la posture à pratiquer quotidiennement sans effort

Vous avez des insomnies? Vous êtes stressé? Vous vous sentez proche du burn-out? Cette posture de yoga peut vous aider. Bonne nouvelle, la position du Viparita Karani ne nécessite aucun effort, elle est passive.

Couchez-vous dos contre le sol, jambes en l’air contre un mur. Grosso modo, il faut que votre corps forme un L. Une fois installé dans la position de yoga du Viparita Karani, la seule chose qu’il vous reste à faire, c’est vous relaxer pendant 10 minutes.

Pourquoi adopter cette posture? C’est une ostéopathe qui a conseillé à une journaliste de Quartzy de pratiquer cette posture après que celle-ci se soit blessée. Concrètement, cela permet d’étirer les muscles ischio-jambiers sans trop les étirer mais aussi « cela calme les nerfs, libère le bas du dos, draine le sang des jambes et rend beaucoup, beaucoup plus facile de calmer son cerveau agité, même si cela ne dure que quelques minutes. »

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En pratique

Il faut effectuer la posture quotidiennement entre 5 à 10 minutes, en fin de journée. Pour avoir encore plus de résultats, vous pouvez rajouter des coussins de yoga sur votre ventre et sur vos pieds. Vous aurez de la sorte l’impression de vous fondre avec le sol.

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L’avantage?

On peut pratiquer le Viparita Karani partout, dans votre chambre, au pied d’un arbre, à l’hôtel… bref, il ne faut rien juste un mur (et un tapis). Si vous sentez que vos muscles sont trop étirés, reculez un peu votre corps du mur.

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PUT YOUR LEGS UP 🙏🏻 Viparita Karani otherwise known as Legs Up The Wall pose has a special place in my new Habits of Healing and Happiness Calendar – coming out soon 🤗 This is one of the most HEALING and restorative poses you can do, requiring very little from you while giving you so much in return. All you have to do is find a wall and some peace and quiet, use a pillow to elevate your hips, find a good posture that works for you and place your legs vertically on the wall • This pose is phenomenal after a long day or just before bed and its healing benefits are abundant, I generally like to recommend practising this pose for at least 10 to 15 minutes. Below are few of it's beautiful benefits 🔹Releasing tension and stress: When you combine a longer hold of Legs Up the Wall with slow, rhythmic breathing, you will be tapping into your "rest and digest" nervous response. In this state, your body will be actively digesting anything you have eaten, as well as working to heal and repair your body. When you do poses like this consistently, you may notice that your body feels healthier overall, and that you are better able to find a calm state of mind 🔹Helps quiet the mind: This posse will help you cultivate a quiet mind. By fully releasing and relaxing your body and by focusing on deep breathing, you will evoke a meditative state. Having the body feel safe and supported is one of the tools that we as yogis use to help reach this peaceful state. As you breathe, surrender and let go 🔹Facilitates drainage and increases circulation: Elevating the legs promotes drainage from excess fluid build-up that can make us sick and run down. The pose also allows gravity to work wonders in assisting circulation by moving blood back into the heart 🔹Soothes swollen or cramped feet and legs- Inverting the legs is known as an effective treatment for reducing swelling and pain in the lower part of the body This can be super therapeutic and help with from the effects of sitting/standing during the day So, find ten minutes a day and gift yourself this glorious, healing pose 🙏🏻

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Viparita Kirani AKA "Legs up the wall pose" is a powerful stress reducing tonic for the nervous system. Just 5 or 10 minutes of this every day will change your life – decreased anxiety, more energy and better sleep 😴 Try it today! 📷: @happymelonstudios • • • • #greengoodnessco #melbournenutrition#healthyfood #melbournewellness #melbourneeats#melbourneheathycafe #healthycafe #melbourneveganeats #melbourne #melbournelife #melbournefood #vegansofmelbourne#summer #holiday#vegan #plantbased#health #foodblogger #melbournefoodie #melbournevegan #byronbay #melbournefitness #melbournefitlife #healthymelbourne #melbourneyoga #viparitakirani #legsupthewall #happymelonstudios

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Photo de couverture: @caroline_biggins_yoga_

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