Ferrero eiste flinke sommen tussen 1.250 en 100.000 euro per inbreuk, maar volgens de Brusselse handelsrechtbank gebruikt Delhaize ‘choco’ enkel om aan te duiden hoe de pasta smaakt. En ze liegen effectief niet want nergens staat vermeld dat er chocolade in zit. Bovendien is het woord ‘choco’ niet gereglementeerd.
Rechtstreekse aanval
Daar stopte het echter niet, want de Nutella-makers hadden nog een klacht. Delhaize zou in hun reclame namelijk rechtstreeks Nutella aanvallen, aldus Ferrero. In hun reclame pochen ze immers dat hun pasta geen palmolie bevat, wat ze ‘duurzamer, gezonder en minder vet maakt dan traditionele pasta’s.’ Maar ook deze klacht werd verworpen.
Geen zorgen Ferrero, we still love you.
Door Lara Laporte
More Nutella? Yes please!
8 dingen die je nog niet wist over Nutella
Jaaa, het Nutellafestival komt naar Nederland!
Deze Nutella Chocolate Cake is hét ultieme recept voor Chocolate Cake Day