Home Uit & thuis PETA kaart dierenleed aan met lugubere campagne

PETA kaart dierenleed aan met lugubere campagne

Is dit de prijs die we willen betalen voor een handtas?

PETA en Ogilvy & Mather Advertising hebben samen een pop-upwinkel geopend in een populair winkelcentrum in Bangkok. In de winkel zag je verschillende luxueuze en leren items in de etalage staan. Wat de klanten niet wisten, was dat er in elk item een gruwelijke ‘verrassing’ zat.

In de handtassen, schoenen en portemonnees zaten namelijk bloed en ingewanden van dieren. In een bepaalde tas zat zelfs een kloppend hart. De aanwezige klanten hadden dit natuurlijk niet verwacht en waren in shock met wat ze aantroffen in de verschillende items. Een duidelijke wake-upcall.  
 

Jaarlijks worden er meer dan 400.000 slangen gevangen om er leren accessoires van te maken. Ze worden onthoofd en soms zelfs levend geveld. Ook krokodillen zijn vaak het slachtoffer van zulk wreed dierenleed. Voor een handtas moeten er maar liefst vier van zo’n dieren sterven. 
 

Lees ook:

Jobs

Nog 1 stap voor je onze desktop-meldingen kan ontvangen!

Geef je browser toestemming om je desktop-meldingen van Flair te sturen.