Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© Pexels

Ga achter iemand staan met een overvolle kar

Met deze 5 tips kies jij altijd de snelste rij in de supermarkt

Je moet nog voor een aantal kleine dingen naar de winkel en het zal maar maximum 10 minuten duren, DENK je. Tot je de drukte aan de kassa ziet. Dan komt het dilemma: waar zal ik aanschuiven? En altijd, maar dan ook altijd, kies jij de foute rij. Met deze 5 tips zal je die fout nooit meer maken!

1. Ga achter iemand staan met een overvolle kar

 

Dat lijkt op het eerste gezicht niet logisch. Maar een studie heeft aangetoond dat je dan sneller buiten zal zijn. Want elke persoon zegt hallo, moet betalen, zegt dag en gaat dan weg. Volgens het onderzoek van Dan Meyer duurt dat alleen al 41 seconden per klant.

 

Je moet dan al sowieso 41 seconden per klant rekenen. Dus hoe meer klanten voor je in de rij, hoe meer verloren seconden. 

 

2. Ga naar links 

 

Volgens onderzoeker Robert Samuel zijn de meeste mensen rechtshandig. Daardoor zijn ze geneigd om naar de rechtse kassa's te gaan. Dus voor een snellere service moet je naar de meest linkse kassa gaan. 

 

3. Ga naar de vrouwelijke kassamedewerkers 

 

Robert Samuel ondervond in zijn onderzoek dat kassiersters doelgerichter werken. Ze hebben meer geduld en gaan rechtstreeks op hun doel af = betalen! 

 

4. Kijk naar de mensen in de rij

 

Het is logisch dat oudere mensen trager zijn. Dat is dus ook zo in de winkel. Ze hebben moeite met hun boodschappen in en uit te laden en ze zoeken altijd naar hun kleingeld. Ze hebben meestal toch tijd genoeg.

 

5. Kijk naar de karinhoud

 

Zes flessen water van hetzelfde merk gaat sneller dan zes flessen van verschillende merken. Die van hetzelfde merk kunnen in één keer gescand worden, maar die andere flessen moeten helaas één voor één over de scanner. 

 

 

Maar onthoud zeker ook dit spreekwoord: 'geduld is een schone deugd'.

 

Bron: New York Times

 

Lees ook: 

 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '