https://api.mijnmagazines.be/packages/navigation/

Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Bepaalde mediakanalen weigerden voor het tweede jaar op rij om de radiospot voor onze Flairvibrator te draaien. Héél preuts en verschrikkelijk verkeerd, als je ’t ons vraagt.

OPINIE: ‘Ze draaien tig nummers van vrouwonvriendelijke rappers, maar een radiospot over een vibrator kan niet?’

Lieve lezeressen, we zitten bij Flair met een ei. De reclamespot voor onze felbegeerde vibrator werd voor het tweede jaar op rij niet door alle kanalen aanvaard, en dat terwijl wij apetrots zijn op het resultaat. Heel erg preuts en verschrikkelijk verkeerd, als je het ons vraagt. Het gaat tenslotte om pure verwennerij, en dat is iets waar we nu meer dan ooit nood aan hebben.


Deze week zit er een wel heel aangename verrassing bij je Flair: een mooie geüpgradede Flairvibrator. Om die actie aan te kondigen, maakten we een grappige reclamespot waarin te horen is hoe een lezeres haar ervaringen met onze vibrator met een vriendin deelt. Uiteraard spreekt onze spot tot de verbeelding (gelukkig maar!), maar dat wordt niet door iedereen gesmaakt. Hij werd door niet nader genoemde kanalen afgewezen en dus ook niet uitgezonden.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten


 

 

Het is helaas niet de eerste keer dat zoiets gebeurt. Ook vorig jaar werd de reclamespot voor de vibrator door een aantal kanalen afgewezen én werd helaas ook de reclamespot voor onze Flaircarvan niet door elke kanaal even goed onthaald. In die spot waren twee zoenende vrouwen te zien en daar was men bij een bepaald kanaal niet blij mee. Toen we hen vroegen om zwart-op-wit te verklaren waarom ze hem niet wilden uitzenden, besloten ze om ons toch een kans te geven. Resultaat? De caravan was in geen tijd volgeboekt. Schaakmat! Ook dit jaar was hij – dankzij jullie! – een groot succes.

Aan al die preutse kanalen: een luid, sarcastisch applausje van een vrije vrouw die perfect zelf kan bepalen wat ze wel of niet wil, boven én onder de gordel.


Wij staan bijzonder sterk in onze schoenen en vinden het jammer dat sommige kanalen anno 2020 nog steeds erg preuts omgaan met bijzonder actuele en vooral doodnormale onderwerpen. Ze nemen onze kans om de vrijheid van de vrouw te promoten voor een deel weg.  Daarom pleiten onze experts voor een meer open en vooral minder preutse wereld.

Onze sexperte Elien Geboers:


‘Ik sta perplex van die reactie. Het lijkt net alsof we, hup, met z’n allen de teletijdmachine in moeten en terug naar de jaren stillekes vliegen. Tuurlijk: niet alles moet altijd om seks draaien en anno 2020 lijkt het soms wel of er met erotiek naar ons hoofd wordt geslingerd. Wat je soms leest, ziet of hoort over seks is niet altijd even smakelijk of gender friendly. Maar bepaalde opmerkingen die over onze radiospot gemaakt werden, voelen voor mij minstens even seksistisch. Ben ik als vrouw dan te onnozel om mijn eigen keuzes te maken over welke boodschappen ik wel of niet wil horen en of ik al dan niet met die boodschap aan de slag wil? Of moet ik me nog steeds schamen omdat ik graag seksspeeltjes gebruik in bed? Denkt men dan dat ik maar aan één ding kan denken en niet intelligent, onderlegd of geïnteresseerd genoeg ben, omdat ik óók interesse heb in seks en masturbatie?’

Wat mag ik daaruit verstaan? Dat ik als vrouw te onnozel ben om mijn eigen keuzes te maken over welke boodschappen ik wel of niet wil horen en of ik al dan niet met die boodschap aan de slag wil?


‘Als sexperte van Flair streef ik er al jaren naar om vrouwen er net van bewust te maken dat seksueel genot ook voor hen een basisrecht is. Dat ze zich niet in het minst moeten schamen, omdat ze willen genieten van hun lichaam. Dat hun lichaam fantastisch is en ze het zoveel mogen verwennen als ze willen. En laten we wel wezen: die kanalen die vinden dat ze “het zwakke geslacht” moeten beschermen voor een radiospot over een vibrator, draaien op exact hetzelfde moment tig nummers van de meest vrouwonvriendelijke rappers. Wel, aan al die kanalen: een luid, sarcastisch applausje van een vrije vrouw die perfect zelf kan bepalen wat ze wel of niet wil, boven én onder de gordel.’

Onze huisseksuologe Ina Van Ransbeeck:


Jesus, dat was het eerste wat ik kon uitbrengen toen ik te horen kreeg dat onze spot voor de tweede keer op rij niet aanvaard werd. Ik had het totaal niet zien aankomen. Dat zoiets in deze tijd nog gebeurt, is gewoon vreemd om te begrijpen en ik zit nochtans middenin het vak. Wat mij het meest stoort? Dat we reclame maken met een bepaald doel en we dat wel degelijk op een ethische en doordachte manier doen. Flair is een platform waar elke vrouw terechtkan, een platform waarop onderbouwde, degelijke en vooral correcte informatie terug te vinden is.

Ze blijven preuts, staan duidelijk sceptisch tegenover de seksuele vrijheid van de vrouw en weten gewoonweg niet waarover ze praten. Wij weten dat gelukkig wel.


‘Waarom zouden we dat in godsnaam niet mogen promoten? We zijn ontzettend goed bezig om seks en relaties eindelijk op de agenda te zetten, maar er zullen altijd achterblijvers zijn, zo blijkt nu nog maar eens. Ik vrees alleen dat het moeilijk is om op de mening van bepaalde kanalen in te praten. Ze blijven preuts, staan duidelijk sceptisch tegenover de seksuele vrijheid van de vrouw en weten gewoonweg niet waarover ze praten. Wij weten dat gelukkig wel.’

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.
Klik hier om dit alsnog toe te laten