Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...
© L'Oréal Paris

De nieuwste ambassadrice van L'Oréal Paris verloor haar beide benen en armen op haar elfde.

Paralympische atlete Bebe Vio Grandis (25): ‘Ik word nog vaak aangestaard, maar ik leerde om mezelf te omarmen’

Herlinde Matthys
Herlinde Matthys Webjournalist

L’Oréal Paris heeft sinds kort een nieuwe ambassadrice, Bebe Vio Grandis (25). De paralympische atlete uit Italië is schermkampioene en Gen Z-icoon. ‘Elke vrouw moet zich er bewust van worden dat ze sterk, belangrijk, prachtig en uniek is’, aldus Bebe. ‘Ik probeer dit aan te tonen met mijn sportieve prestaties en hoop dat ik zo andere jonge vrouwen kan inspireren om ook in zichzelf te geloven.’

Bebe Vio Grandis (25) kreeg op haar elfde acute meningitis waardoor ze zowel haar twee armen, als twee benen verloor. Ondanks deze verschrikkelijke tegenslag liet Bebe haar hoofd niet hangen en stortte ze zich op het rolstoelschermen. Ondertussen won ze op WK’s en EK’s al verschillende gouden en zilveren medailles. Ze is hét symbool van veerkracht en het levende bewijs dat je tegenslagen kan overwinnen. L’Oréal Paris koos haar daarom als nieuwste ambassadrice. Ze moedigt alle vrouwen aan om te vertrouwen op de kracht van hun waarde.

Wat betekent het voor jou om het gezicht van L’Oréal Paris te zijn?

‘Ik hou van hun slagzin: “omdat we het waard zijn”, want élke vrouw is het waard om zich goed in haar vel te voelen. Ik ben dan ook enorm trots dat ik deze boodschap mee mag uitdragen.’

Ben je fan van hun producten?

‘Als ik heel eerlijk ben, gebruik ik niet veel make-up en dergelijke omdat ik veel tijd in de fitness doorbreng. Maar ik hou er weleens van om me op te maken en dan grijp ik sowieso terug naar hun mascara en concealer.’

Ik hou van hun slagzin: ‘omdat we het waard zijn’, want élke vrouw is het waard om zich goed in haar vel te voelen.

Heeft L’Oréal Paris dezelfde missie als jou: vrouwen inspireren?

‘Ja. Elke vrouw moet zich er bewust van worden dat ze sterk, belangrijk, prachtig en uniek is. Ik probeer dit aan te tonen met mijn sportieve prestaties en hoop dat ik zo andere jonge vrouwen kan inspireren om ook in zichzelf te geloven. L’Oréal Paris doet dit al jaren door vrouwen bewust te maken van hun schoonheid en erop te hameren dat ze zichzelf graag moeten zien.’

Heb jij veel self-love?

‘Ja. Dat was natuurlijk niet altijd een makkelijk proces, zeker omdat ik er anders uitzie. Ik word nog steeds vaak aangestaard op straat. Maar ik leerde mezelf te omarmen omdat ik echt geloof dat iedereen op zijn eigen manier mooi is.’

Heeft sport je geholpen om beter in je vel te zitten?

‘Sowieso. Door van jongsaf aan bezig te zijn met sporten, leerde ik om in mezelf te geloven. Ik werkte namelijk naar een sportief doel toe en als ik daarin slaagde, bewees ik aan mezelf keer op keer dat ik alles kan als ik maar op mezelf vertrouw.’

Ik word nog steeds vaak aangestaard op straat. Maar ik leerde mezelf te omarmen omdat ik echt geloof dat iedereen op zijn eigen manier mooi is.

Waarom denk je dat veel mensen worstelen met zichzelf graag te zien?

‘Sociale media zijn de boosdoeners. Ik hou van Instagram omdat je het ook kan gebruiken om mensen te inspireren, maar helaas gebeurt het omgekeerde vaker. Heel wat influencers posten foto’s die bewerkt zijn waardoor meisjes het gevoel hebben dat ze moeten voldoen aan die onrealistische schoonheidsidealen en niet meer tevreden zijn met hoe ze er zélf uitzien. Ik vind dat echt gevaarlijk!’

Zou de huidige maatschappij meer z’n best moeten doen om diversiteit te promoten?

‘Ja. L’Oréal Paris is het perfecte voorbeeld dat grote spelers of merken het goede voorbeeld kúnnen stellen. Het zou toch fantastisch zijn dat iedereen zich herkent in reclames, tv-programma’s, films en magazines. Het zou ervoor zorgen dat je jezelf sneller omarmt, want je voelt je niet meer de enige die zogezegd afwijkt van het “normale”. Het nieuwe normaal zou moeten zijn dat iedereen lekker zijn unieke zelf kan zijn.

Lees ook:

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

FLAIR STORIES

Partner Content

' ' '