Gen F

Join onze community en krijg extra toegang tot artikelen, deel jouw verhaal & ...

Maat 34 hangt voortaan gewoon naast maat 48 in het winkelrek.

EINDELIJK: model met rondingen poseert voor nieuwe reclamecampagne van H&M

Jolien Meremans
Jolien Meremans Webjournalist

Eindelijk is het zover: ook de Zweedse modeketen H&M maakt komaf met ‘perfecte’ modellen. Voor de lancering van de nieuwe badpakcollectie poseerde het Nederlandse model Jill Kortleve. Wat meteen opviel? Niet de kleurrijke bikini die ze droeg, maar wel haar mooie vrouwelijke rondingen. En dat kunnen wij alleen maar toejuichen!


Afgelopen zondag lanceerde H&M de Sweet Summer Escape-collectie via Instagram. De brunette sprong meteen in het oog: ze heeft geen ‘standaard’ modellenmaat, en dat lokte – tot groot jolijt van onze redactie – duizenden positieve reacties uit.

Bye, plussize


En daar stopt het niet, want de keten maakt voortaan geen onderscheid meer tussen kleine en grote maten. Maten 44, 46 en 50 worden niet langer als plussize bestempeld. Maat 34 hangt in de winkelrekken dus gewoon naast maat 48.

Wat er nu zo belangrijk is aan deze campagne? Dat het mensen aanzet om in de toekomst hopelijk niet langer verrast op te kijken wanneer vrouwen in alle maten, vormen en kleuren poseren voor een modemerk.

De inhoud op deze pagina wordt momenteel geblokkeerd om jouw cookie-keuzes te respecteren. Klik hier om jouw cookie-voorkeuren aan te passen en de inhoud te bekijken.
Je kan jouw keuzes op elk moment wijzigen door onderaan de site op "Cookie-instellingen" te klikken."


Lees meer: 

Fout opgemerkt of meer nieuws? Meld het hier

Partner Content

' ' ' '

Commerciële boodschap